Trim til sr 50
Trim til sr 50
Ossen trim burde jeg ha på scootern?
Har ikke lyst på potte, for jeg syns det er alt for lett å bli tatt med det.
Har tenkt ut dette selv: Ta ut plomber av orginalt anlegg
Fjerne variator ringen
Trimme med gameboy, men veit ikke helt hvor jeg får tak i det hen..
Hvilvken fart vil jeg åpna med dette?
Noen andre tips hva jeg kan gjøre? Helst ikke så veldig dyrt :P
Har ikke lyst på potte, for jeg syns det er alt for lett å bli tatt med det.
Har tenkt ut dette selv: Ta ut plomber av orginalt anlegg
Fjerne variator ringen
Trimme med gameboy, men veit ikke helt hvor jeg får tak i det hen..
Hvilvken fart vil jeg åpna med dette?
Noen andre tips hva jeg kan gjøre? Helst ikke så veldig dyrt :P
Re: Trim til sr 50
Bytte variator vekter 
Med alle plomber fjernet og variator-ringen ute vil du nok oppnå en fart på 80-90. 
du kan jo sjekke ut denne for inspirasjon: viewtopic.php?f=26&t=7462&hilit=4life

du kan jo sjekke ut denne for inspirasjon: viewtopic.php?f=26&t=7462&hilit=4life
X:
Høyere fart
Gameboyen endrer tenningen såvidt jeg har forstått. I europa har denne blitt endret slik at den skal gå dritt?
Plomberingene, sperrer for økt eksos mengde, slik at man ikke får inn mer enn en viss mengde luft osv.
Variator ringen, slags plombering sørger for at du ikke kan oppnå høyere hastighet såvidt jeg har forstått.
Variator Vekter, jo lettere vekter jo bedre aks.
Med alt dette tipper jeg du vil oppnå en hastiget på rundt 80km/t som Steffen sa over her
Gameboyen endrer tenningen såvidt jeg har forstått. I europa har denne blitt endret slik at den skal gå dritt?
Plomberingene, sperrer for økt eksos mengde, slik at man ikke får inn mer enn en viss mengde luft osv.
Variator ringen, slags plombering sørger for at du ikke kan oppnå høyere hastighet såvidt jeg har forstått.
Variator Vekter, jo lettere vekter jo bedre aks.
Med alt dette tipper jeg du vil oppnå en hastiget på rundt 80km/t som Steffen sa over her
Hvor er det plomberingene sitter hen da?
hvilken sr50 har du?
er vel standard oppsett av plomberinger, som sitter i eksosanlegg, tilbakføring av eksos til luftfilterboksen, reed tror jeg det er en innsnerving.
kommer helt ann på hvilken modell du har av andre plomber.
Men variator-ringen gjør så scooteren kan gå på høyere turtall, før den "girer", så det gir høyere fart.
kommer helt ann på hvilken modell du har av andre plomber.
Men variator-ringen gjør så scooteren kan gå på høyere turtall, før den "girer", så det gir høyere fart.
X:
Har en Sr 50 2005 mod med elektronisk innsprøytning.. alt jeg vet :P
stakkars deg som har innsprøyting
Neida.
De som anbefaler deg lettere vekter vet ikke helt hva de snakker om. Det du trenger er en gameboy,og et effektanlegg. Med GB uplomberer du ECUen. Dette vil gi en toppfart på 70-75 km/t (Noen får også 80. Kommer an på hvilken software du bruker.
Du får gjerne mer på speedometeret ditt,men hvem går etter speedometeret for måling av fart på en moped? De er ofte spinnvillt feil. Med effektanlegg,så vil farten øke litt (fra 80-85 er vanligst. Noe 90 på rettstrekka er gjerne mulig om veien er 12 mil lang,og du har medvind. Men ellers må du ha trimsylinder for og oppnå dette.
På SR FACTORY (Ditech innsprøyting) Så er det ingen plomberinger i eksosanlegget. Derfor har den også den gode aksen org. Mer hokus pokus er det ikke med den saken. Men det betyr ikke at org anlegget er nevneverdig bra. Du tjener som sagt på et effektanlegg. Dette vil også øke aksen.
ellers har du den berømte ringen på variatoren.
De som anbefaler deg lettere vekter vet ikke helt hva de snakker om. Det du trenger er en gameboy,og et effektanlegg. Med GB uplomberer du ECUen. Dette vil gi en toppfart på 70-75 km/t (Noen får også 80. Kommer an på hvilken software du bruker.
Du får gjerne mer på speedometeret ditt,men hvem går etter speedometeret for måling av fart på en moped? De er ofte spinnvillt feil. Med effektanlegg,så vil farten øke litt (fra 80-85 er vanligst. Noe 90 på rettstrekka er gjerne mulig om veien er 12 mil lang,og du har medvind. Men ellers må du ha trimsylinder for og oppnå dette.
På SR FACTORY (Ditech innsprøyting) Så er det ingen plomberinger i eksosanlegget. Derfor har den også den gode aksen org. Mer hokus pokus er det ikke med den saken. Men det betyr ikke at org anlegget er nevneverdig bra. Du tjener som sagt på et effektanlegg. Dette vil også øke aksen.
ellers har du den berømte ringen på variatoren.
Skal ikke ha effektanlegg :P
Så da veit jeg at jeg kommer til å fjerne variator ringen, så kanskje trimme med gameboy, men veit ikke hvor man får kjøpt software til det :/
Og kanskje en gang i fremtiden når jeg får litt mer penger(er dyrt for sylinder og gameboy trim), så kjøper jeg kanskje sylinder
---
Aww.. Hadde søkt litt rundt på nette, og spurt på apriliaforum.com, og de sa at det ikke går ann å kjøpe gb chip lengre
Så da veit jeg at jeg kommer til å fjerne variator ringen, så kanskje trimme med gameboy, men veit ikke hvor man får kjøpt software til det :/
Og kanskje en gang i fremtiden når jeg får litt mer penger(er dyrt for sylinder og gameboy trim), så kjøper jeg kanskje sylinder

---
Aww.. Hadde søkt litt rundt på nette, og spurt på apriliaforum.com, og de sa at det ikke går ann å kjøpe gb chip lengre
Prøv og kjøp brukt? 
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
Har ikke så mye penger, så gidder ikke å ta sjangs på å bruke 2000+/-, på noe som bare gir meg 5km/t ekstra :P
Hmm.. Aprilia cartridge (gameboy chipen) er ikke til salgs lengre..
Men jeg får kanskje kjøpt en for $200.. Vurder å gjøre det
Men jeg får kanskje kjøpt en for $200.. Vurder å gjøre det

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0702979949
Se alle budene, du vil lett få solgt den igjen!
Se alle budene, du vil lett få solgt den igjen!
Får jo håpe det da! 
Men det han sendte bilde av, så var det bare kabler til å oppdatere programvare.. Så vis det ikke følger med noe mer, så prøver han bare å lure, så jeg spurte om noen flere bilder av alle kablene :P
Men det han sendte bilde av, så var det bare kabler til å oppdatere programvare.. Så vis det ikke følger med noe mer, så prøver han bare å lure, så jeg spurte om noen flere bilder av alle kablene :P