La meg begynne med litt historie:
Våren 2010 kjøpte jeg min første sykkel. Dette var en Derbi GPR 05-modell. Jeg var i himmelen. Jeg hadde som alle andre gledet meg siden jeg var liten guttunge til den dagen jeg fikk moped/lettsykkel og den friheten det medførte. Den sommeren skulle bli den beste noen sinne, følelsen av å komme meg hvor jeg ville når jeg ville var fantastisk. Dessverre ble ikke den sommeren helt som forventet. Da jeg fikk Derbien var det første jeg gjorde å sende den på service. Jeg kunne ikke så mye om sykler da, og tenkte at det var jo ikke noe dyrt å utføre en liten service på det jeg hadde forstått var en "Strøken" sykkel, jeg tok feil. Jeg hadde allerede betalt 25.000,- for sykkelen, og første slag i magen var da jeg måtte punge ut med 11.000,- for "servicen". Det viste seg nemlig at det var haugevis med feil på sykkelen og verkstedet sa bare den var i "Generelt dårlig stand".
Jeg skal gjøre historien kort:
Sykkelen gikk i noen dager, før slag nummer 2 kom. Den varmeskjærte seg. Vi bestilte deler. De kom omsider og vi fikk skiftet stempel osv og sykkelen gikk igjen. Men ikke så lenge. Omtrent 1uke etter så røk den igjen. Denne gangen ble det for mye for meg, jeg var tom for penger og orket ikke stresse mer med det jeg nå så på som et vrak. Så sykkelen ble satt i garasjen hvor den sto til våren 2011, da fikk jeg kvittet meg med den for noen tusen-lapper. Jeg hadde jobbet hele året + sommeren 2010 for å kjøpe meg ny sykkel, og så fort jeg hadde kvittet meg med Derbien kjøpte jeg meg en splitta ny Aprilia RS 125 2010
Sykkelen er 100% original. Spesifikasjoner: http://www.aprilia.com/en-US/Model/40/R ... nical.aspx
Her er det jeg skal gjøre med sykkelen. Jeg skal prøve å holde tråden oppdatert så godt som mulig og skal se til å ta mye bilder osv.
Alt merkes med en
Gjøremål:
- Iridium vindskjerm
- Xenon lys
- Ta CDI-sperren
- Pulverlakkere felgene
- Exhaust hanger
- Evotech skiltoppheng
- Gullkjede
- Nye drev
- Arrow effektanlegg
- Rimtape (Blå?)(Etter felgene er lakkert)
- Fjerne fotstøtter bak
- Carbon kjede beskytter
- Carbon fothviler
- Carbon hjulsjerm
- Carbon tanklokk-dekor
- Powerfilter
- Nye blinklys
- Egoseat
- Gilles Tooling Rearsets Gold
Krasj 15.Mai:
CDI-sperre tatt!: