halla
har et noe merkelig problem. får ikke kulelageret til å passe i felgen, på drevsiden. jeg har riktig lager, 6202. på bremsesiden er det perfekt, men på drevsiden stikker lageret ut av felgen, når lageret er så langt inne som det kan komme.
er 99% sikker på at jeg har riktig lager. indre og ytre dimensjon er riktig, og bredden stemmer også på bremsesiden. men på drevsiden går lageret bare 8-9mm inn, så 2-3mm stikker ut av felgen. og man får så vidt jeg vet ikke tak i lager med samme ytre og indre dim, men med mindre bredde.
går ut ifra det ikke skal være sånn?
tror felgen er original aprilia felg, det står aprilia på den hvertfall.
det som også er, er at når lageret stikker ut slik det gjør nå så passer ikke felgen inn i svingarmen når spacere og slik som skal være der er der, slik som på denne tegningen:
er skikkelig lost her, setter stor pris på all hjelp.
rs50, hjullager, felg etc. problem
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Re: rs50, hjullager, felg etc. problem
Du må putte felgen i frysen og kulelageret i ovnen. For står trekker seg sammen når det er varmt og utvider seg når det er kaldt. Da skal det passe 

Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
anbefaler ikke å varme kulelageret 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
Ligger hylsen mellom lagrene inni felgen riktig? Den kan kødde seg litt er det lett for :-)
We Built This City!
det er ikke det at jeg ikke får lageret på plass, så derfor er det ikke vits å drive å fryse lageret osv. problemet er at hvis jeg måler i felgen hvor langt inn lageret kan komme, så er det 8mm. og lageret er 11mm bredt.
MrA: litt usikker på hva du mener med hylse. mener du den løse delen som bolten skal tres mellom, som man plasserer inne i felgen, mellom lagrene? del nr. 4 på bildet fra oemparts sida som jeg linka til? den er ikke problemet. problemet er selve felgen. ytterst ute er dimensjonen i "hullet" i felgen hvor lageret osv sitter 35mm. men 8mm inne blir dimensjonen mindre, derfor går lageret bare 8mm inn. dette er som sagt bare på drevsiden, på den andre siden er det perfekt. jeg kan evt ta bilder hvis det hjelper
forøvrig, bare for å få det på plass, det skal ikke være slik, ikke sant? lageret skal egentlig helt inn i felgen?
MrA: litt usikker på hva du mener med hylse. mener du den løse delen som bolten skal tres mellom, som man plasserer inne i felgen, mellom lagrene? del nr. 4 på bildet fra oemparts sida som jeg linka til? den er ikke problemet. problemet er selve felgen. ytterst ute er dimensjonen i "hullet" i felgen hvor lageret osv sitter 35mm. men 8mm inne blir dimensjonen mindre, derfor går lageret bare 8mm inn. dette er som sagt bare på drevsiden, på den andre siden er det perfekt. jeg kan evt ta bilder hvis det hjelper
forøvrig, bare for å få det på plass, det skal ikke være slik, ikke sant? lageret skal egentlig helt inn i felgen?
Korekt. Prøvd og montere hjulet med lageret stikkende ut slik? Er det plass mellom alle skivene og slikt? En vet jo aldri hva evt tullinger kan ha gjort tidligere..
We Built This City!
det er akkurat der hovedproblemet ligger, egentlig. med alt av skiver osv på plass går det ikke. og hvis man fjerner en skive kan man jo bevege hjulet fra side til side i svingarmen. så ganske snodige greier.
det jeg heller ikke skjønner er hvordan det var før jeg tok av hjulet. da satt det jo fint.
det jeg heller ikke skjønner er hvordan det var før jeg tok av hjulet. da satt det jo fint.