15. april:

Da var det vel på tide at jeg lagde meg en egen tråd for min nylig innkjøpte Aprilia.
Jeg kjøpte sykkelen 6 april, og det som er gjort på den av forige eier er:
Powerfilter
Gianelliendestykke
Tatt cdi
Rave 1
Tatt alle plomberinger (FP)Anlegg
Blå dioder foran og bak
nye kåper etter støttevelt
"blue vision" pærer som han kalte det
sykkelen er gått litt over 14000.
http://www.youtube.com/watch?v=sTE2_qUu79w
Har ikke så altfor mange planer for sykkelen, utenom kanskje karbon hvis jeg får råd
det som skal gjøres før sykkelen skal kjøres er:
GRUNDIG VASK, skitten som fy. [color=#00FF00]Gjort
Pusse svanehals og lakkere svart med varmebestandig spray. Gjort
Stille forgasser riktig evt olje. pluggen drukner og soter Problem solved
Montert pluggen som mangler på styrekrone, og skruer til kåpen så den holder seg på plass. Kjøpt inn og montert
Vanlig service etter vinteren. Gjort selv
Stramme forbremse og clutch! [/color] Gjort
Karbon, Gjort
SUPRISE På vent
endelig plassert i garasjen

sotet plugg

rusten svanehals

sykkelen som den står nå

her må det vaskes

HOF MC UPDATE:
kjøpte noen klær idag. totalt 6500 for sko og full dress

noen hansker jeg kjøpte i england

Update 18.04.11
idag har jeg da pusset ned eksosanlegget. brukte da noen timer på det

skal som sagt også justere bensininntaket pga pluggen. er dette riktig skrue? eller hva er den til? det er 2,5 runder for FP hvis jeg ikke husker feil?

20 APRIL LAKKERING
Idag har jeg lakkert svanehalsen svart med varmebestandig lakk
Sliter som F med å få festet fjærene som holder hele eksosen på plass da, sykt harde jallamekk

tørker

Når jeg tok av powerfilteret merket jeg at det hadde lekket bensin fra en slange som kom fra tanken som normalt henger ned på siden av sykkelen. hva kan det være som er galt?

28.MAI
Igår handlet jeg inn girolje( til rundt 500 kr literen
Fikk forresten lappen den 26 mai
kan hende jeg greier å få til noen bilder i løpet av dagen
21.Juni
Har skjedd mye i det siste med sykkelen, men har ikke fått oppdatert så mye her.
Sykkelen hadde et lite tur på verksted i Mai pga lamelene hadde låst seg. regning på litt over 2000,-
Fikk sykkelen tilbake, skrudde på skilter, lot den stå på tomgang mens jeg tok på meg fullt kjøreutstyr. Satte meg på og kjørte bortover. Kom 100m før sykkelen dabbet av. Jeg fryktet selvfølgelig det verste, men det var heldigvis bare en ødelagt plugg de på verkstedet hadde satt i. Fikk kjørt mange småturer, og tok en tur til arendal for å teste sykkelen litt mer før jeg drar nedover dit til Hove.

Fint med en turkamerat

Vel fremme i Arendal, Tromøya.

Fikk en liten støkk i meg når jeg holdt på å kjøre ut på vei hjem igjen på en liten landevei, med sprekk midt i veien.
Noen dager senere hadde jeg avtale med Robban, om at jeg skulle få låne en Rave 1 av han, som stod på en sykkel som han hadde hjemme hos seg. Jeg fikk meg en liten glad-nyhet når han fant ut at det stod Rave 1 på allerede, men uten styringsboks. Har nå bestilt egen styringsboks, som jeg henter imorgen. Sykkelen går ikke 100 % rent enda pga KN-filteret som står på, så jeg bestemte meg for at jeg skal sette på Org. luftfilter, også hjelper Robban meg med å skifte dyse (aldri gjort før).
Noen bilder av sykkelen etter vask idag:

fine biler også

Update 5. Juli Tyga Carbon
Nå har jeg fått bestilt et carbon-set fra Tyga med front- og bakskjerm og Kjedeskjerm. Neste på ønskelisten i carbon er tanklokk, som ikke koster altfor mye

Update 13 september
Nå har jeg handlet inn en del karbondeler fra jollify og noen "carbon" heelguards. De gamle var ganske slitne

Drittværet har gjort sykkelen litt skitten, men her er iallefall nye heelguards.

Kan også legge til at jeg har kjøpt Originale dekaler, som skal på bunnen av kåpen. Settes på når sykkelen er nyvasket og bedre vær
Update 14 september
Var fint vær idag så da skrudde jeg av de nederste kåpene, vasket og satt på dekaler. Foreløpig bare ett bilde av den siden det ble dårligst på

Flere bilder nu!

Neste steg i planen er klar, så nå er det bare å vente på penger så kommer det noe hot til sykkelen

STOR BILDEUPDATE 23.SEP
Litt overkill med sol på noen av bildene, menmen

Update 29. okt Bestilling på vei
Fikk meg en fin tur igår. En av få dager med sol. Begynner å bli kaldt, og jeg må bruke flere lag med klær og to lag med hansker for å ikke fryse. Ikke lenge til vinteren kommer nå
En pakke fra pjme er også på vei nå. Er hos meg i løpet av de neste dagene

Update 1 November
Fikk endelig hentelapp på pakken
Dere kan jo gjette hva det var.

Må si at jeg syntes at bildene ikke er rettferdige mot hvordan det ser ut på ordentlig, syns jeg iallefall

Update 14.nov Vinter
Sikkert siste gang jeg kjører sykkelen i år, så da måtte jeg og en kompis bare lage en film
http://www.youtube.com/watch?v=mi-JlIh4nDQ