Sykkelen min har gått greit en del mil etter veivlagerskifte osv.. , MEN i det siste har jeg fått problemer med å gire ned..
Problem med giring, rs 125..
Problem med giring, rs 125..
Heihei.
Sykkelen min har gått greit en del mil etter veivlagerskifte osv.. , MEN i det siste har jeg fått problemer med å gire ned..
Det går greit å gire opp, men å gire ned fra 4 gir er nesten umulig.. jeg må lirke lenge, og av å til går det ikke før jeg stopper å lirker litt ekstra.. så dette er altså et stort problem i blant annet kryss..
Noen som har peil på hva jeg kan gjøre med dette?.. jeg skal nå ut å skru opp clutchdekselet, og håper å finne svaret der, men blir glad for tips.. 
Re: Problem med giring, rs 125..
har du riktig olje? min låste seg helt pga feil olje 
jeg skiftet fra tjukk olje til 15-40 olje, men problemet var der fremdeles.. og jeg har kjørt på den tjukkre olje lenge, men bare nå i det siste dette har sjedd.. 
Har du i det hele tatt olje?
Kanskje for lite, hadde på en måte samma problem, bare at jeg ikke fikk den i første, og grunnen var at jeg bare hadde 3 dl olje istedet for 6
Kanskje for lite, hadde på en måte samma problem, bare at jeg ikke fikk den i første, og grunnen var at jeg bare hadde 3 dl olje istedet for 6
Aprilia RS 125 - 2006 - Kondemnert..
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12
Her er syklene - viewtopic.php?f=26&t=7992
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12
Her er syklene - viewtopic.php?f=26&t=7992
har nok olje,+ litt til..
men det er så rart.. kan det ha noe med balansedrevene å gjøre ? eller fjæra som står i mot girskifteren? .. Det var tips jeg fikk av en som driver med italienske sykler, deriblant aprilia :P
men det er så rart.. kan det ha noe med balansedrevene å gjøre ? eller fjæra som står i mot girskifteren? .. Det var tips jeg fikk av en som driver med italienske sykler, deriblant aprilia :P
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
gå over gir arma på utsiden av dekslet, smør opp kulene, hadde samme problem selv, på alle gir...hvis ikke må du sjekke girtønna/veksleren
`93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
Det ser greit ut alt det.. girtønna å det andre i clutchhuset har jeg gått igjennom flere ganger, og uansett hvem jeg ringer av mekanikere, så er det ingen som veit hva det er.. 
Det virker også som om giringa blir værre når den blir varm, at mens den er kald er det ikke så gæærnt.. om dette har noe å si
har prøvd forskjellige sorter girolje, så tror ikke det er problemet..
har prøvd forskjellige sorter girolje, så tror ikke det er problemet..
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Kjøp 75w-90 og skikkelig olje merke! Prøv det
Tror det er bare dårlig smurning 
Hadde det samme problemet bare og gire oppover.
Tror det er bare dårlig smurning 
Hadde det samme problemet bare og gire oppover.
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
kan være slitt girtønne eller girskifter
er det dette vil du se det når du åpner dekselet
da ser du på den runde dingsen som går rundt ettersom hvordan du girer - er de piggene som girvelgeren dytter på slitt/bøyd så må girtønna byttes 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Har sjekka, men det er ikke slitasje på dem..
Har fylt på 75-90 nå, men skjer ikke noe mer av den grunn..
Har fylt på 75-90 nå, men skjer ikke noe mer av den grunn..
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Først så kniper du inn cluchen noen ganger så girer du oppover til den ikke går høyere. Så lar du den stå over natta 

Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
hva skjer da ? 
ah, jeg fant ut hva det var.. Det manglet skiver på innsiden av girarmen!!!..
Noen som vet hvor breie de skivene er ?
Noen som vet hvor breie de skivene er ?