Hvor stor dyse?
-
CaptainSlow
- Nysgjerrigper
- Sted: Porsgrunn/Telemark
Hvor stor dyse?
skal nå bestille effektanlegg, 34mm forgasser og boyesen reeds og skal ta plomba i luftfilterboksen (evt. PF). men er litt stuck på hvilke dyse jeg skal kjøpe, jeg la til 138-140-142 dyser i handlekurven for å ha noe å gå på hvis den ene ble for stor/liten? greit valg, eller burde jeg velge større/mindre dyser?
1. Aprilia rs 125 2008 mod. Black
Re: Hvor stor dyse?
når du først skal kjøre på såpass så ville jeg også kjøpt rave. Dysestørrelsene ser greie ut
ville gått for 142 og prøvd meg nedover om det ble for mye 
ville gått for 142 og prøvd meg nedover om det ble for mye 
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
-
CaptainSlow
- Nysgjerrigper
takk! jeg var i grunn ganske sikker på dysene
har desverre ikke råd til rave for øyeblikket, men det skal helt klart vurderes igjen til våren 
stemmer ganske riktig det der ja, men den dysinga er MED Rave1, så det kan være mulig at det blir litt stor dysing. 
Tenker det skal gå fint med 138 uten rave, og 142 med Rave1.
Er fra Skien/ Porsgrunn jeg og.
Du kjenner Lasse Oredalen, ikke sant?
Tenker det skal gå fint med 138 uten rave, og 142 med Rave1.

Er fra Skien/ Porsgrunn jeg og.
Du kjenner Lasse Oredalen, ikke sant?

X:
Ja, men blir ikke noe forskjell om han kjører med åpen eksosventil. Kjører han med åpen original eksosventil blir det det samme som å kjøre med RAVE 1/2 på høyt turtall.
Det er på høyt turtall det med dyse blir en viktig rolle. Så vil si meg enig med Pettroh jeg. Hold deg på høyt nivå først, for så å gå nedover i dysingen.
Det er på høyt turtall det med dyse blir en viktig rolle. Så vil si meg enig med Pettroh jeg. Hold deg på høyt nivå først, for så å gå nedover i dysingen.

Her skal det stå noe fornuftig.
han kjører jo ikke med åpen eksosventil. 
EDIT; Har en kamerat her som også kjører RS125 (bilde i tråden min) som hadde original eksosventil og 34 gasser. Da gikk den renest med 138. Med 140 fjuska den litt for mye..
Han har nå Rave1 og den går renest med 142 dyse.

EDIT; Har en kamerat her som også kjører RS125 (bilde i tråden min) som hadde original eksosventil og 34 gasser. Da gikk den renest med 138. Med 140 fjuska den litt for mye..
Han har nå Rave1 og den går renest med 142 dyse.

Sist redigert av Steffen den 10 jul 2011, 22:27, redigert 1 gang totalt.
X:
Er klar over det, men en dyse spiller også inn på lavt turtall.
Men handler han så mye trim, bør han ha nok peiling til å fjerne den originale eksosventilen for å få utnyttet maks effekt.
Men handler han så mye trim, bør han ha nok peiling til å fjerne den originale eksosventilen for å få utnyttet maks effekt.

Les editen min...
Men ja, er fullt klar over at den spiller inn på lavt turtall også.
Det er ikke så mye trim? Handla akkurat rave 1, 34 gasser og vforce 3.
Vil si at det er smartere å kjøpe rave 1 enn å fjerne originale eksosventilen, i og med at du vil miste hele poenget med 34gasseren..
Men ja, er fullt klar over at den spiller inn på lavt turtall også.
Det er ikke så mye trim? Handla akkurat rave 1, 34 gasser og vforce 3.
Vil si at det er smartere å kjøpe rave 1 enn å fjerne originale eksosventilen, i og med at du vil miste hele poenget med 34gasseren..
X:
Hmm, jeg kjørte alltid på 142 dyse (145dyse med R-CDI, som viste seg å være for lite), til og med i det jeg gikk over fra RAVE 1 til original ventil til original kappa ventil. Den gikk akkurat like bra uansett (renheten tenker jeg på). Og jeg vil påstå at jeg er ganske perfeksjonist.
Er det ikke det? FP + gasser og reed, da mangler du bare trimsylinder så overstiger du grensen til det jeg vil kalle en blodtrimmet sykkel.
Ja, definitivt. Men sykkelen vil uansett få bedre effekt med 34mm gasseren. Men kan si meg enig der, heller RAVE 1 enn fjerne originale eksosventilen. Men som et billigere alternativ foreløpig for å få best mulig effekt.
Over tid blir det rett og slett bare irriterende å ha dårlig bunndrag. 
Er det ikke det? FP + gasser og reed, da mangler du bare trimsylinder så overstiger du grensen til det jeg vil kalle en blodtrimmet sykkel.
Ja, definitivt. Men sykkelen vil uansett få bedre effekt med 34mm gasseren. Men kan si meg enig der, heller RAVE 1 enn fjerne originale eksosventilen. Men som et billigere alternativ foreløpig for å få best mulig effekt.
Over tid blir det rett og slett bare irriterende å ha dårlig bunndrag. Her skal det stå noe fornuftig.
jaja, men nå bor du på vestlandet , så er vel en mulighet at det blir annerledes da? 
Sant sånn sett, men er ikke mye skruing heller og det er ikke av det dyreste.

Sant sånn sett, men er ikke mye skruing heller og det er ikke av det dyreste.
X:
Ja, det kan hende. Er vel mer varierende vær og fuktighet her også, siden jeg holder til ganske langt ut mot kysten.
Hehe, sant det. Heller RAVE enn 34mm.
Hehe, sant det. Heller RAVE enn 34mm.
-
CaptainSlow
- Nysgjerrigper
Jeg får prøve meg fram, kjenner en som kjører med 142 med helt samme oppsettet og den rs'n går "greit"
Litt off topic men er godt kjent med lasse ja
Litt off topic men er godt kjent med lasse ja
selvfølgelig går den greit da, vi snakker jo 30hk. ^^
Men det vi diskuterer er jo hva som vil gjøre at den fjusker minst på registeret.
Nice, han viste meg bilde av rsen din for en stund siden, så tenkte meg det var deg!
Men det vi diskuterer er jo hva som vil gjøre at den fjusker minst på registeret.
Nice, han viste meg bilde av rsen din for en stund siden, så tenkte meg det var deg!
X: