Problemer med Aprilia RS 125 2004

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Snedgaarden
Nysgjerrigper

Problemer med Aprilia RS 125 2004

Legg innav Snedgaarden » 12 aug 2011, 23:47

Hei, for 2 uker siden kjøpte jeg en Aprilia RS 125 2004 modell.
Når jeg fikk den var den nyoverhalt og ikke kjørt etter dette, men han vi kjøpte sykkelen av hadde ikke greid å koble radiatoren og kjølesystemet til motoren så den fikk ikke kjøling, noe som endte i skjærings. Så når Ulf Øverbye AS på Jessheim så på sykkelen kunne de se at det var nyoverhalt og nye pakninger i hele blokka og toppen.
Men nå som jeg fikk den tilbake så stoppet den et par ganger når jeg var ute å kjørte en dag, så jeg tok ut gasseren og i innsuget så lå det en del papir som verkstedet hadde brukt for å tette når de skulle ta ut alt, så det ikke kom noe shit inn. og jeg tok jo så klart ut alt før jeg satte på igjen.

Så var jeg nettopp nå ute å kjørte igjen og da stoppet sykkelen 3-4 ganger ved at den bare døde ut og ikke ville gi etter, men så startet den igjen etter et par minutter og da MED choke... lurer på om noen der ute kan hjelpe meg å komme til bunns i dette, takk på forhånd!
Mulig dårlig coil?

Bilde av sykkelen:

Uploaded with

Snedgaarden
Nysgjerrigper

Re: Problemer med Aprilia RS 125 2004

Legg innav Snedgaarden » 13 aug 2011, 00:47

Ingen som vet?

Brukeravatar
pepsimaxguy
Gold
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav pepsimaxguy » 13 aug 2011, 00:51

Om du tar ut tennpluggen og pusser den? Har du trim og hva plugg står det på den? :D

Forresten velkommen til forumet :g
Tror du vil like deg veldig godt her :D
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.

The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.

Brukeravatar
Pettroh
Gold
Sted: Stolt Nesodding
Kontakt:

Legg innav Pettroh » 13 aug 2011, 03:24

Grattis med sykkel, det er skaarud sin gamle jo! :)

tror den får for tykk blanding jeg da. for mye olje, så den ikke klarer å tenna fordi pluggen blir for tett, og da tar det litt tid før den tørker og du får starta på nytt.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990

Snedgaarden
Nysgjerrigper

HJELP Problemer med Aprilia RS 125 2004

Legg innav Snedgaarden » 13 aug 2011, 09:58

Takk for svar!
Ja det er Skaarud sin gamle gitt, men jeg skjønner kanskje det med for tjukk blanding. Men det jeg da synes er litt rart er at den ryker jo nesten ingenting :s
og hvordan får jeg stilt blandinga / olja
Og den er ikke trimma nå.
tror det bare er FP anlegg som sitter på den, men den hadde gått som 34 hester når Skaarud hadde den, så kanskje jeg må stille den tilbake til 15?

EDIT:
Var nå også ute å så på pluggen, det er riktig plugg det vet jeg siden sjekket om det var original NGK pluggen altså den med 9 tall i midten og det var det ;)
Men pluggen var rimelig svart, hele dritten var sota ned! Så nå må jeg bare stille ned blandinga på den..
Men hvordan? HJELP!

Gå tilbake til «125 ccm»