hvordan er aprilia rs125 på langtur?
hvordan er aprilia rs125 på langtur?
hei. jeg lurer på hvordan aprilia rs 125 er å kjøre langtur med, jeg har blitt fortalt at den kan bli ubehagelig når man kjører i 2 timer++, og da ble jeg tipset videre til yamaha ybr, hvordan er de to i forhold til hverandre på lang turer og kort turer? og hvis noen har noe erfaring med ybren (vet det er apriia forum så spørsmålet om hvordan aprilian er på langtur er "hovedspørsmålet") vet dere hvordan farten er i forhold til aprilian?
- NoName
- Wannabe admin
- Sted: Sotra, Bergen, Hordaland
- Kontakt:
Re: hvordan er aprilia rs125 på langtur?
Eg må bare si at: Eg kan aldri tenke meg at Yamaha ybr er noen god sykkel å kjøre på langtur med!
Men det er utifra ka eg tror!
Aprilia rs 125
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
yamah ybr og aprilia rs er jo VELDIG forskjellige sykler. Hvis du bare ikke er en mus så skal det gå fint å kjøre langt
YBR er jo tregere enn rs fordi ybr er firatakt og rs er totakt. totakt = mer fart og mer bensinforbruk. firetakt = mindre fart og mindre bensinforbruk.
- NoName
- Wannabe admin
- Sted: Sotra, Bergen, Hordaland
- Kontakt:
Men 4-takt sykler er jo bedre og kjøre på langtur med. Men tviler på at ybr'en er en som egner seg så veldig til det
Asså tviler på at den er bedre og kjøre på langtur med vs andre 4-takts sykler.
Asså tviler på at den er bedre og kjøre på langtur med vs andre 4-takts sykler.Aprilia rs 125
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
går fint ann å kjøre langtur med rs'en. kjørte helgetur på 730 km uten noen store problemer. er bare å strekke på bein, armer og rygg mens man kjører, og tror man finner en sykkel man ikke får tresmak i rumpen etterhvert.
Det går jo fint an å kjøre langtur med Rs, men synst det blir eit søren bensinforbruk, eg kjem 160km på ein tank om eg er heldig :S
Så langtur ville eg heller hatt ein 4 takt
Så langtur ville eg heller hatt ein 4 takt

Red Lion Edition - viewtopic.php?f=26&t=7958
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Aprilia rs er syykt chill rundt 80+ kmt, da ligger du på tanken å flyr gjennom luften, menst rundt ca 40-60kmt kan du bli ganske støl pga. man legger tyngdepunktet på styret- eller ''rak'' rygg 
Men for søren da, en YBR? Styggeste syklene etter min smak.

Men for søren da, en YBR? Styggeste syklene etter min smak.
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
kan forøvring legge til at jeg kjørte sammen med to firetaktere, som slet med å holde fartsgrensene (var i sverige) og det ristet så mye at han ene ble helt nummen i kroppen når han passerte 90.
Var faktisk på langtur i går
Motoren ble litt varm oppover fjell, men med nok pauser gikk det fint ( Har Rave 2 å fp )
Jeg merket ikke noe smerter i ryggen eller nakke, selv om en som har samme sykkel som meg merket litt.
Dette har vel litt med sittestillinger og gjøre (?)
Vi begynte kl. 4, og var hjemme igjen kl. 9.
så skal du på langtur, ta nok stopp, gjerne noen lengre for å kjøle ned motoren skikkelig( Tror ikke dette er noe problem med orginal? )
Motoren ble litt varm oppover fjell, men med nok pauser gikk det fint ( Har Rave 2 å fp )
Jeg merket ikke noe smerter i ryggen eller nakke, selv om en som har samme sykkel som meg merket litt.
Dette har vel litt med sittestillinger og gjøre (?)
Vi begynte kl. 4, og var hjemme igjen kl. 9.
så skal du på langtur, ta nok stopp, gjerne noen lengre for å kjøle ned motoren skikkelig( Tror ikke dette er noe problem med orginal? )
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
ok, takker for svar
da blir det nok en aprilia på meg snart 
da blir det nok en aprilia på meg snart