Kaja sin Aprilia RS 125, 2003
Kaja sin Aprilia RS 125, 2003
( trykk på bildene, da blir de større )
Kommer mer bilder i morgen og litt mer info om ka vi ( eg og min stefar ) har gjort med sykkelen.
Men her er no litt generell fakta:
Aprilia RS 125 , 2003 modell
Kjøpte den for 12 000, av en på Lindås
Prutet den ned fra 15, kunne egentlig ha prutet den enda mer ned da vi no i ettertid har funne ut at vi har manglet en god del, det er og en spiker i bakdekke og framdekke lekker.
Så det beste vi skal gjøre no er å sette i et nytt luftfilter, og kjøpe flere skruer til kåpen, så er det ut å kjøre!
Så får eg lappen neste sesong, da eg har bursdag i november
her er litt bilder fra idag!
Tok meg en tur når eg fikk kjøre, kjørte opp til en veninne .. Fikk en skikkelig deilig følelse av å kjøre alene til en veninne .. !
Blir kjempe bra med lappen ! : - D
Sist redigert av Kaja03 den 08 sep 2011, 20:45, redigert 1 gang totalt.
Re: Kaja sin Aprilia RS 125, 2003
blir bra dette:P kjøperen på rs'en min ser det ut til at trekker seg så kan vel være jeg og har rs når du har lappen:P
- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
x-Starway dritt scooter..
-Honda px-r 50
Da skal vi ut å cruise Espen ! : - D
Før eg var ute å kjørte litt idag så hadde arild ( min stefar ) ordnet dekke for meg, for det lak litt .. Så noe er det fikset midlertidig filter er satt på og eg kjører no rundt å koser meg!
Syns sykkelen blir bedre å bedre å kjøre på ! :-D
Var ute på veien å kjørte litt for andre gang på sykkelen, endelig fått på kåpen osv. Drar godt gjør den vertfall!
Utrolig deilig følelse å bare cruise forbi husene for meg selv!
gleder meg til eg får lappen !
Så dette blir bra! : -D
Avslutter med et bilde av meg og sykkelen!
Ser knallbra ut! Er du langt ifra lappen?
Velkommen til forumet btw!
Velkommen til forumet btw!

Har bursdag i november .. Men har hørt en kan fikse seg lappen før sesongen er ferdig , men en får ikke selve setvikatet før på bursdagen liksom ..
Så vurderer å gjøre det, slik at eg har lappen når sesongen begynner!
må bare på inn 10.000 veldig kjapt ..
kor mye vil selve lappen koste, med kjøretimene ..og kor mangen kjøretimer må en ha, har ikke sjekket det ut enda, hehehe . . ?
Så vurderer å gjøre det, slik at eg har lappen når sesongen begynner!
må bare på inn 10.000 veldig kjapt ..
kor mye vil selve lappen koste, med kjøretimene ..og kor mangen kjøretimer må en ha, har ikke sjekket det ut enda, hehehe . . ?
- henrikhaga
- Bronze
- Sted: Hommersåk, Sandnes, Rogaland
Du kan faktisk ha oppkjøring i november om du søker og virkelig trenger lappen! Om du bor alene i en hytte langt inni skogen med 15316136 km til nærmeste hus/butikk/skole
Litt overdrevet men det skal være en god grunn.
Ellers så koster lappen forskjellig på hvor du er og hvor flink du er, de fleste sier 15-20 av de kjøreskolene jeg har snakka med. Men er ikke no problem å komme lenger ned om du er veldig flink å kjøre og kan trafikken GODT!
Ellers så koster lappen forskjellig på hvor du er og hvor flink du er, de fleste sier 15-20 av de kjøreskolene jeg har snakka med. Men er ikke no problem å komme lenger ned om du er veldig flink å kjøre og kan trafikken GODT!

"Fear Nothing, Risk Everything!"
Kostet meg 14.000kr å ta tunglappen så vist du kjører bra og trenger minimalt med kjøretimer så skulle eg tro at lappen ender på 14-18lapper 

Så visst eg er god å kjøre og må ta minimalt med kjørtimer, så kan den bli litt billigere ?
ja, lærekjør mye og ta teorien før du begynner på kjøretimene! 
- -Rave 2, kutta cdi, fp snorkel og piperx inlegsfilter, fp svane og 16-40 dreving.
-Honda px-r 50
-Honda px-r 50
Eg får prøve på det .. Også blir det sikkert litt billigere om eg består på første forsøk ! : - D
Jepp,sparer deg noen par kroner der! 

På tide at en jente på 125cc kjører noe annet enn NSR 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Sa det til min stefar at om eg skal ha lappen på noe når eg er 16, så SKAL eg ha Aprilia ES 125 eller KTM !
Og eg fikk en Aprilia ! :-D
Og eg fikk en Aprilia ! :-D
Men det er bra! 
Noen på apriliaforumet kom på noe her en dag, siden eg er jente .. hadde det ikke bare vert skamrått med rosa sykkel med hvit løse og hvite eller rosa felger ? : - D
Hadde vert litt kult da?
Kan se om får til å redigere et bide i morgen ! : -D
Hadde vert litt kult da?
Kan se om får til å redigere et bide i morgen ! : -D
Knall rosa RS? 
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Rosa sykkel ja...
Hadde kansje vert rått for din del, men blir et styr å få solgt den når du skal selge
Hadde kansje vert rått for din del, men blir et styr å få solgt den når du skal selge
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
Garantert noen jenter som den faller i smak hos dersom du skal selge den 
Hadde vært kult og veldig unikt
Sett igang !

Hadde vært kult og veldig unikt
Sett igang !
Ska ha denne sykkelen leeeenge, da min bror sikkert skal arve den eller noe .. Og da lakkerer han den om , for han klarer faktisk å spare penger .. Noe ikke eg klarer , hhaha ..
Hadde skillt seg veldig ut da! : -D
Hadde skillt seg veldig ut da! : -D
Noe sånt du tenker deg?

Ps. Bare si ifra så sletter jeg bildene hvis du ikke vil ha de her!

Ps. Bare si ifra så sletter jeg bildene hvis du ikke vil ha de her!
Haha, ja , men bare uten blomstene og med løven langs kåpen istedenfor ! : - D
Haha, sykt epic! 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Den jukser veldig i 1 giret.. Sykt irriterende.. !
Også er det noe galt med clutchen osv da den går litt fremover om eg har den i gir og står i ro .. Så skal stille på dette no de nærmeste dagene !
Så håper at den blir lettere å løse og bedre i kjøre i 1 gir ! : D
Også er det noe galt med clutchen osv da den går litt fremover om eg har den i gir og står i ro .. Så skal stille på dette no de nærmeste dagene !
Så håper at den blir lettere å løse og bedre i kjøre i 1 gir ! : D
det at den er vanskelig i 1.gir er det mange som sliter med, både på aprilia og mito..
har du prøvd også når sykkelen er varm? eller er den slik uansett hvor langt du har kjørt? hvis ikke, så er bare motoren kald
helt vanlig, og bare bra at motoren ikke drar så høyt på turtall når den er kald, på min er det såpass komplisert elektronikk at den sperrer (eksosventilen åpner seg ikke) før motoren er varm
prøv å tenk over det neste gang du er ute å kjører 
fin sykkel! hadde denne typen før, anbefales å fjerne alt hvitt, blir utrolig strøken da! bare se på steffen her inne sin
hadde vært griserått med rosa og da!
har du prøvd også når sykkelen er varm? eller er den slik uansett hvor langt du har kjørt? hvis ikke, så er bare motoren kald
helt vanlig, og bare bra at motoren ikke drar så høyt på turtall når den er kald, på min er det såpass komplisert elektronikk at den sperrer (eksosventilen åpner seg ikke) før motoren er varm
prøv å tenk over det neste gang du er ute å kjører fin sykkel! hadde denne typen før, anbefales å fjerne alt hvitt, blir utrolig strøken da! bare se på steffen her inne sin

hadde vært griserått med rosa og da!
“I take risks, not to escape life, but to stop life escaping me.”
Cagiva mito sp525
Cagiva mito sp525
Den er slik uansett.. Jukser alltid, og er helt sløkka å løse ut ..
Men skal se litt på det de nærmeste dagene .. Så håper på det blir litt bedre etter litt skruing !
Hadde skilt seg sykt ut med rosa da ! : - D
hadde vert skam rått !
Men skal se litt på det de nærmeste dagene .. Så håper på det blir litt bedre etter litt skruing !
Hadde skilt seg sykt ut med rosa da ! : - D
hadde vert skam rått !
Bare fantasien som setter grenser 
Hadde skilt seg ut ja. Skamrått, definitivt ikke 
Svart RS 06' - viewtopic.php?f=26&t=8396
Idag har eg og min stefar vert ute å lærekjørt litt.. Sykkelen gikk litt rart i begynnelsen så den stopte og harket en del .. Måtte ha høyt turtall når eg skulle løse den, så når vi hadde kjørt et lite stykke endte eg opp med å kjøre min mor sin sykkel hjem igjen ( hondra hornet 500 ), hadde no aldri kjørt den sykkelen før , så no skulle eg liksom kjøre den alene ?
Joooda, det gikk no fint det, min stefar strevde litt med RS'en, men den gikk fint når den var litt skikkelig varm ..
Når vi var komt tilbake så var fetteren min komt med sin lettsykkel, kommer viirkelig ikke på ka sykkel han har, men det er no ikke så nøye ..
Så vi kjørte no litt rundtom her på Leknes. Min første tur på hovudveien endte jo med at eg skulle ha det ganske så gøy, så eg gikk ganske fort opp i 100.. Kjørte fra min stefar og fetteren min, ble litt revet med kan du si .. Men gøy var det no!
Gnistrer fra potten kom det.. Den hakker forsatt litt , noe som er ganske så irriterende .. Men men, får se på småtingene en dag vi har god tid!
Klarte jo å grine meg til å ikke kjøre med noen bakpå, da eg ikke føler meg heeelt vel med det, da eg ikke har gjort det med lettsykkel før.. bare 3 stk på en scooter .. hehehehe !
Til uken så skal vi prøve på å få skaffet en kjøretime oss Kristian Birkeland som eg kjørelærer på Max Kjøreskole - Åsane.
Så det blir bra !
Klarer ikke vente til lappen er i boks.. Noe som ikke blir før neste sesong.. Kjipt å være november barn.. !
Så i vinter blir det lærekjøring med bil og lappen neste sykkel sesong !
Joooda, det gikk no fint det, min stefar strevde litt med RS'en, men den gikk fint når den var litt skikkelig varm ..
Når vi var komt tilbake så var fetteren min komt med sin lettsykkel, kommer viirkelig ikke på ka sykkel han har, men det er no ikke så nøye ..
Så vi kjørte no litt rundtom her på Leknes. Min første tur på hovudveien endte jo med at eg skulle ha det ganske så gøy, så eg gikk ganske fort opp i 100.. Kjørte fra min stefar og fetteren min, ble litt revet med kan du si .. Men gøy var det no!
Gnistrer fra potten kom det.. Den hakker forsatt litt , noe som er ganske så irriterende .. Men men, får se på småtingene en dag vi har god tid!
Klarte jo å grine meg til å ikke kjøre med noen bakpå, da eg ikke føler meg heeelt vel med det, da eg ikke har gjort det med lettsykkel før.. bare 3 stk på en scooter .. hehehehe !
Til uken så skal vi prøve på å få skaffet en kjøretime oss Kristian Birkeland som eg kjørelærer på Max Kjøreskole - Åsane.
Så det blir bra !
Klarer ikke vente til lappen er i boks.. Noe som ikke blir før neste sesong.. Kjipt å være november barn.. !
Så i vinter blir det lærekjøring med bil og lappen neste sykkel sesong !

Kenneth Birkeland mener du vel? 
Kjenner han
Kjenner han
jaaa, mente det .. men skreiv kristian tydeligvis.. hehe !
sorry, my bad !
Dødskul fyr ! :-D
sorry, my bad !
Dødskul fyr ! :-D
Jepp! Faktisk han som eide R1'en min før. Husker veldig godt dagen han trynte an :P Tenkte bare at nå får eg meg en billig sykkel med hjem 
hehehe !
hadde han som lærer på mc'kurset ..så kommer eg til våler, så kommer han bort i teltet vårt da han kjenner min stefar så sier han : neimenn, er du her og du .. !
Og eg kom no virkelig ikke på kem det var, så ser eg det at er han eg hadde på mc'kurset ! :-p
hadde han som lærer på mc'kurset ..så kommer eg til våler, så kommer han bort i teltet vårt da han kjenner min stefar så sier han : neimenn, er du her og du .. !
Og eg kom no virkelig ikke på kem det var, så ser eg det at er han eg hadde på mc'kurset ! :-p
Min sykkel hoppet og harket noe så gæli i den perioden etter jeg kjøpte den. Skiftet tennplugg så var det som å komme til himmelen 
Edit: Ser du har et power-luftfilter påmontert, stillte dere gasseren og skiftet dyse?

Edit: Ser du har et power-luftfilter påmontert, stillte dere gasseren og skiftet dyse?

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
kaja kaja kaja
hvis du lakkerer sykkelen rosa så kommer det til å være verdt i underkant av 5 kroner
hvis du lakkerer sykkelen rosa så kommer det til å være verdt i underkant av 5 kroner
- NoName
- Wannabe admin
- Sted: Sotra, Bergen, Hordaland
- Kontakt:
Syns det var tøft eg til en jente! Kjør på 
Aprilia rs 125
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
Yamaha tzr 125
Tidligere sykler:
Kawasaki kx 65
Honda cr 85
Ønsker du å selge en litt eldre RS 125 for litt godt med penger (før 06), hold den ORIGINAL i fargene, ikke noe eksperimentale, stygge greier! Ingen som liker sånt når det ikke er gjort selv 
Har lyst til å lakkere felgene neon røde eller svarte med rød ''teip'' !
Ka tror dere ? Tips til farge på felgene ? for eg liker virkelig ikke den fargen som er nå ..
Ka tror dere ? Tips til farge på felgene ? for eg liker virkelig ikke den fargen som er nå ..
FLOTT !
No må vi skru fra hverandre motoren igjen ..
Eg skulle ut å lærekjøre med min stefar, så kjørte eg no litt rundt før han var klar. Sykkelen var ganske rar da eg den såvidt ville løse ut. Den var rettere sakt helt sløkka å kjøre..
Så kjørte eg ned igjen , for å så kjøre opp bakken til veien og på toppen så sa det jammen meg PANG fra potten .. Så kubbet den ..
Prøvde å starte den igjen,endte opp med å måtte ta den i fri og sette på ''chåken'' før den ville starte .. Men så sa det pang igjen og det var bare til å trille ned igjen i hallen ..
Så det var jo veeeldig flott .. Gledet meg til å kjøre RS'en da eg hadde hatt en dobbeltime på en Honda Varadero..
Liker RS'en min best eg .. !
Tips til ka det kan være ?
Min stefar tror det kan være veiven ..
No må vi skru fra hverandre motoren igjen ..
Eg skulle ut å lærekjøre med min stefar, så kjørte eg no litt rundt før han var klar. Sykkelen var ganske rar da eg den såvidt ville løse ut. Den var rettere sakt helt sløkka å kjøre..
Så kjørte eg ned igjen , for å så kjøre opp bakken til veien og på toppen så sa det jammen meg PANG fra potten .. Så kubbet den ..
Prøvde å starte den igjen,endte opp med å måtte ta den i fri og sette på ''chåken'' før den ville starte .. Men så sa det pang igjen og det var bare til å trille ned igjen i hallen ..
Så det var jo veeeldig flott .. Gledet meg til å kjøre RS'en da eg hadde hatt en dobbeltime på en Honda Varadero..
Liker RS'en min best eg .. !
Tips til ka det kan være ?
Min stefar tror det kan være veiven ..
hmm, tenningsbank?
Dere kan jo åpne iløpet av vinteren da og ta en titt
Dere kan jo åpne iløpet av vinteren da og ta en titt
visst kilen på veiva er ødelagt falt ut av sporet så kan det føre til tenningsbank og liknende 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
Noen som har noen bra tips til oppkjøring ?
Skal ha den neste sesong ..
Sliter litt med krypekjøring, blir så stresset .. Det er det eneste eg sliter med egentlig .. Alt annet går ganske så bra .. !
Noen bra tips? : -))
Skal ha den neste sesong ..
Sliter litt med krypekjøring, blir så stresset .. Det er det eneste eg sliter med egentlig .. Alt annet går ganske så bra .. !
Noen bra tips? : -))
Krypekjøring kan være litt vanskelig, men er bare å ta seg den tiden man trenger. Ikke begynne å stresse for å "vise hvor rask du er". Og det er lurt å bruke clutchen til å slure med slik at du regulerer farten med den og ikke primært med gassen. Kanskje lage deg en "kjøregård" der hvor du kan øve deg? Meg og en kompis øvde med jysk og byggmakker i salhusveien, på parkeringsplassen, på en søndag når det ikke var folk der. Bare noe tips 
- Sitt med tåballene på forhvilerne. Lover deg at det hjelper! Blir litt på samme måte som å holde balansen når man står. Bedre å stå på tærne enn enn på hæla.
- Se litt fram
- Hvis du krypkjører en sving, se dit du skal. (Du ender ofte opp dit du ser. Så hvis du ser rett fram så blir det vanskligere å svinge)
- Hold turtallet oppe, slur mye
- Også er det bare øvelse gjør mester
- Se litt fram
- Hvis du krypkjører en sving, se dit du skal. (Du ender ofte opp dit du ser. Så hvis du ser rett fram så blir det vanskligere å svinge)
- Hold turtallet oppe, slur mye

- Også er det bare øvelse gjør mester
Svart RS 06' - viewtopic.php?f=26&t=8396
Bruke samme tipsa som over, også eg synest det hjelpte sjukt og lene seg framover. Altså få mest mulig vekt framover, da vart det lettere for meg iallefall 

KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
- henrikhaga
- Bronze
- Sted: Hommersåk, Sandnes, Rogaland
Det er egentlig ganske lett, bare se langt frem og bruke clutchen mye 

"Fear Nothing, Risk Everything!"
Lene seg fremover og ha slakke armer med liten bøy, du skal kunne ha fullt utslag uten å få strak arm =)