Tenkte å lage en tråd om den ene sykkelen min, slik at jeg kan poste alle spørsmålene mine i denne tråden. Kjøpte sykkelen av en nær bekjent av meg for 7000,-. Sykkelen er gått 16000km. Ganske mange småting som må gjøres på sykkelen for at den skal bli strøken. En liste med ting jeg kommer på:
- Skifte rustede skruer
- Få mer uteav den enn de 11 hestene som er originalt
- Sandblåse og lakkere rustede deler
- "Elektronisk" speedometer, da jeg er møkka lei av å skifte speedometerdrev og vaiere
- Turteller Skifte dekk, da begge er slitt
- Fikse frontlykt, da festet har knukket
Bør ikke være for vanskelig å trimme den, da det er den vanlige rotax122 motoren som sitter i bla. RS125. Til nå har jeg tatt cdi-sperren, og etterpå var den ikke sammenlignbar. En av hovedgrunnene til at jeg vil få litt mere krutt i sykkelen er at den egentlig ikke går mere enn 80 på sletta, og det er igrunnen forlite til å følge trafikken.
Sykkelen kommer originalt uten noen eksosventil. Luftfiltersnorkelen er originalt helt åpen. Men jeg lurer på om det er plombering i innsuget og i lyddemperen. Jeg kan ikke se rett igjennom lyddemperen. Det ser ut som om eksosen må gå rundt i masse "ganger" før den kommer ut. Og innsuget er 17mm i diameter.
Legger ved bilder av innsuget, så kommer bilder av hele sykkelen senere i kveld.