Skjev front og bytte av støtte

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
audiblb
Fersk

Skjev front og bytte av støtte

Legg innav audiblb » 21 nov 2011, 19:13

Har en 2006 Modell (gammel type) RS50 som fikk skjev front etter støttevelt, altså fronten ble skjøvet mot venstre, vet dere hvordan man kan rette dette, kan gått sette ett bilde ut her om dere ønsker. Åssen kan jeg rette dette ?

Støtteveltet skjedde p.g.a støtta, den er veldig skjev( vet ikke om den er skjev men sykkelen heller GANSKE mye til siden når jeg tar på støtta ) HVordan kan jeg skifte støtta eller trengs det ?

Mvh 2 dager gammel apriliaforumbruker :)

Brukeravatar
joakimlt
Bronze
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Re: Skjev front og bytte av støtte

Legg innav joakimlt » 21 nov 2011, 20:19

Velkommen som medlem! :D

Den frontramma er det best å skru av, så sette den småforsiktig i en skrustikke eller noe, så slå på den med en gummihammer eller noe for å rette den ;) hvis det blir merker i den, er det bare å pusse den med sandpapir og lakkere på nytt ;)

Kan du legge ut et bilde av støtta mens sykkelen står på den? støtta mi (riktignok 125) gikk for langt frem, så sykkelen sto veldig skakt, som også resulterte i støttevelt..
Jeg fikset min med en liten sveiseperle akkurat der støtta treffer den delen som holder støtta, sånn at den ikke gikk så langt frem ;) kan legge ut bilde om det er uklart ;) bare å sveise litt, så sliper du med vinkelsliper til sykkelen står bra ;)
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter :D
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! :D

audiblb
Fersk

Legg innav audiblb » 21 nov 2011, 23:08

Det med frontramma ble litt mye for meg :P Ekke så flink til å skru :P Åssen tar man av frontramma og hva er skrustikke, kan det være andre ting enn at frontramam er skjev ? :P

Det med støtta, kan jeg prøve å ta bilde av imorra :)

Brukeravatar
joakimlt
Bronze
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg innav joakimlt » 21 nov 2011, 23:12

Er det snakk om mye skev? :) For å ta av frontramma må man ta av frontkåpa og ashbord ;) Ei skrustikke er en sak som sitter fast i en arbeidsbenk eller noe, som klemmer seg sammen når man skrur på den ;)

Hvor i landet bor du? :)
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter :D
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! :D

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 21 nov 2011, 23:13

Har en støtte til salgs hvis du er intr. ;)
Sjekk Inbox!

audiblb
Fersk

Legg innav audiblb » 22 nov 2011, 15:49

Jeg bor i Vestfold! :)
Takker for svar folkens :)
En ting til :=) Moppa mi er orignal og går helt på tryne , har helt sinnsykt dårlig akselerasjon og toppfarta ligger vel på ca 50 km/T om man girer riktig, da må jeg gire på 5500-5900 turtall , vet dere hvorfor den er så treg? i noen oppoverbakker er den så treg som 18 km/t og er også noen bakker jeg ikke kan TA bakkestart på :oops: .

Det kommer spørsmål i hytt og gevær her , men sånn er det når man har null peiling på å skru :oops:

Mvh :)

audiblb
Fersk

Legg innav audiblb » 22 nov 2011, 15:53

Vil også tilføye at jeg blir dratt av ALLE SCOOTERE OG ALLE MOPEDER (blant annet orignal TZR)
Værste er at jeg ble dratt av en stygg rosa VESPA, da ble jeg flau da :oops:

Gå tilbake til «Hjelp meg»