Clutch/wire

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
Sander
Lærling
Sted: Tromsø
Kontakt:

Clutch/wire

Legg innav Sander » 22 nov 2011, 21:54

Hei, var ute i garasjen i stad, og skulle flytte clutchvaieren, da den sto gjennom feil hull i ramma, sånn at jeg ikke fikk montert raven.

Jeg løsnet vaieren fra clutchåndtaket, dro den gjennom ramma, og gjennom ramma igjen, bare i rett hull. Og når jeg skulle koble den på håndtaket igjen, slapp den plutselig. Wiren er ikke ødelagt, da det virker som om noe stopper den... Hva gjør jeg?
Har en mistanke om at selve wiren løsnet fra der den er festet bak clutchdekselet, kan dette stemme? Og kan jeg isåfall fikse dette uten å ta av clutchdekselet? : :s

-

stupideboy
Fersk
Sted: straumsnes, møre og romsdal

Re: Clutch/wire

Legg innav stupideboy » 22 nov 2011, 23:30

må nok av med clutchdeksle :p
kutta cdi bro, eff anlegg, kappa eksosventil, dyse, dreving, powerfilter. polini 154.
viewtopic.php?f=26&t=9255&start=0

Brukeravatar
Rakvåg
Wannabe admin
Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
Kontakt:

Legg innav Rakvåg » 22 nov 2011, 23:39

Ikke nødvendigvis !

Det hørest ut som vaieren har løsnet ifra clutch-armen ja ;) Der du fyller på girolje kan du nå taki vaieren med en krok eller lignende. Løsne vaieren oppe ved hendelen, så beveg vaieren inn og ut, så skal du kunne se vaieren komme fram slik du kan føre den på plass igjenn i sporet sitt på clutch-armen :)

https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=7&t=9243 Bla litt ned på denne siden så ser du clutchdekselet på baksiden, så vet du hvordan det ser ut.

Litt lettere da kanskje :) Lykke til !

Mvh Preben
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.

Brukeravatar
AleksanderK
Webmaster
MC: Ingen
Sted: Bergen

Legg innav AleksanderK » 30 nov 2011, 19:01

Helt riktig som rakvåg sier.
Du trenger IKKE å ta av clutchdekselet.

Du har det "skruer" som står på dekselet. Ta ut den øverste av de to.
Løsne witren fra clutchhendelen, og press wiren inn i strømpen. Da vil du kunne se den gjennom den pluggen du tok ut i clutchdekselet.
Finn deg et lite flatt skrujern, og prøv å få wiren mot deg, slik at den kommer inn i sporet på clutcharmen. Så er det bare til å dra wiren ut av strømpen igjen, til den sitter skikkelig på plass i clutcharmen, så monterer du wiren på hendelen igjen.

Lykke til!
//Webmaster på Apriliaforum

Gå tilbake til «Hjelp meg»