Jeg er en ny mann her på forumet, og tenkte jeg skulle prøve meg på en tråd om sykkelen min!
Først litt om meg selv:
22 år fra Trøndelag, har nylig hoppet tilbake til skolebenken men har fagbrev som bilmekaniker og mc-mekaniker! Har jobbet som mc-mekkis de siste 4-5 år:)
Har de siste 2 sesonger kjørt Cbr 600, og må innrømme jeg er litt spent på å gå ned i ccm!
Når jeg var 16 år gammel eide jeg en 1997 RS125, og det er nok hovedgrunnen til at jeg nå kjøper en 250
Sykkelen jeg nå er har skaffet meg er en sort 96 modell, men som nevnt tidligere går jeg skole og pengene må brukes etter forholdene. Det vil si at RS'en er litt shabby, og trenger litt jobb..
Den er registrert som full effekt, og har arrow-anlegg i tillegg. Den har også one-sit og mørkt kåpeglass. Ellers veldig standard!
Jeg kommer til å utføre en liten restaurering av denne iløpet av vinteren, og håper å kunne dele dette med dere her på forumet
En liten liste over hva som må gjøres:
-Bytte dempere fram på grunn av rust på indre demperbein. (Er det forresten noen som vet om dempere fra en 98 modell kan brukes på 96'en? De har ikke samme nummer i delefilmen vet jeg..)
-Bytte kjede.
-Gå over bremsesystem.
-Service.
-Bytte simmerringer på motor, svetter litt her og der..
-Shine litt med nye skruer, hendler, holker, rimtape+++ (Muligens lakkering, den sorte lakken er dårlig og jeg har lyst på sølv sykkel siden den RS125'en jeg hadde var det.)
-Kjøring i dynobenk med tilhørende justering for optimal ytelse, samt sjekke at alt er som det skal være!
+++masse mere, har ikke helt oversikt enda...
GT