Mitt bidrag kommer om et par timer
Den Store Hjelm Tråden!
Den Store Hjelm Tråden!
Tenkte det hadde vært litt gøy å se hvaslags hjelmer andre har og kanskje greit med en slik tråd for å få litt idéer til eget hjelm valg?
Re: Den Store Hjelm Tråden!
Ikke dumt dette Michelet
Her er min hjelm. Har aldri kjørt med den, men den føles lett på hodet og den har god utsikt om dagen, dette med svart visir
Da blir det ENDA bedre med blankt visir
Her er et bilde av hjelmen :
Noen som har erfaringer?
Lurer også på om at denne hjelmen (under), som egentlig bare er laget for billøp, også er laget for motorsykkel, eller om noen evt. har lagd en mc-hjelm av den?
Takker for svar
Her er min hjelm. Har aldri kjørt med den, men den føles lett på hodet og den har god utsikt om dagen, dette med svart visir
Da blir det ENDA bedre med blankt visir Her er et bilde av hjelmen :
Noen som har erfaringer?
Lurer også på om at denne hjelmen (under), som egentlig bare er laget for billøp, også er laget for motorsykkel, eller om noen evt. har lagd en mc-hjelm av den?
Takker for svar
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Min hjelm
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Hjelmen min, Hjc FG 15. Har speilblankt visit om sommeren og "dobbel" visir ellrs. Slipper dogg 
Red Lion Edition - viewtopic.php?f=26&t=7958
Kan vel legge med mitt bidrag og da. Kjøpte hjelmen for rundt et år siden, bestilte litt senere iridium visir. En hjelm som ALDRI dugger uansett hvor mye du puster i den. Hjelmen veier 990g, noe som er UTROLIG lite. Definitivt en av de letteste hel-hjelmene på markedet. For ikke å snakke om de råeste, i mine øyne selvsagt.
Hjelm i full-carbon, RÅERE får du ikke.
Hjelmen sitter utrolig godt, og er utrolig behagelig, glemmer ofte at jeg har hjelm på pga. at den er så lett og behagelig. Den har i tillegg vunnet flere sikkerhetstester.
Pris per i dag: ca. 5000kr + visir 1000kr
Hjelmen sitter utrolig godt, og er utrolig behagelig, glemmer ofte at jeg har hjelm på pga. at den er så lett og behagelig. Den har i tillegg vunnet flere sikkerhetstester.
Pris per i dag: ca. 5000kr + visir 1000kr
Sist redigert av Anton den 12 mar 2012, 22:57, redigert 1 gang totalt.
Her skal det stå noe fornuftig.
jeg har en carbon hjelm og en vanlig hjelm
bilder får komme senere 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
Her er min en FOX FMX special edition. pris ca 6500,-
sitter godt på hodet, men der er en crosshjelm så alt regn pisker i trynet og du tror du må amputere kjeven etter 30 min i regn.
Men jeg hadde den fra da jeg hadde annen sykkel så orket ikke kjøpe ny.
sitter godt på hodet, men der er en crosshjelm så alt regn pisker i trynet og du tror du må amputere kjeven etter 30 min i regn.
Men jeg hadde den fra da jeg hadde annen sykkel så orket ikke kjøpe ny.
Hva med "The Stig's" hjelm?
Noen som vet om noen har laget en MC versjon av den?

Noen som vet om noen har laget en MC versjon av den?
mc versjon?
en hjelm er nå en hjelm.....
en hjelm er nå en hjelm.....
Bandit hjelmer kaller de de hjelmene. De har ikke rett godkjennelse for å være godkjent i Norge. Har hørt det skal være pga. sikten du får med de hjelmene, at du mister mye av side synet.
Men jeg så en i fjor på "Vårsleppet" som kjørte en custom sykkel med slik hjelm da.
Sjansen for at du blir tatt for å kjøre med en ikke godkjent hjelm er jo minimal. Men oppstår det noen, og noe tilfeldigvis skulle sjekke gjennom så er det jo en annen ting.
Men jeg så en i fjor på "Vårsleppet" som kjørte en custom sykkel med slik hjelm da.
Sjansen for at du blir tatt for å kjøre med en ikke godkjent hjelm er jo minimal. Men oppstår det noen, og noe tilfeldigvis skulle sjekke gjennom så er det jo en annen ting.
Her skal det stå noe fornuftig.
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Om hjelmen ikke er godkjent så får du får forsikrings problemer om du kræsjer! just saying 

Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Gamleversjonen heter Bandit. Det var den The Stig brukte før. Nå bruker han Diamondback 
Edit : Takk for svar
Edit : Takk for svar
Hjelmen eg brukte før var AGV T-2 Reach med speilvisir.
Utruleg god hjelm! Passa perfekt, både med og uten øyreproppa
Men måtte bytte den ut når eg tryna, so no kjøyre eg med ein billighjelm frå sharkspeed
Utruleg god hjelm! Passa perfekt, både med og uten øyreproppa
Men måtte bytte den ut når eg tryna, so no kjøyre eg med ein billighjelm frå sharkspeed
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
jeg bruker ikke hjelm er ikke kul nok!
neida, mitt bidrag kommer senere
neida, mitt bidrag kommer senere

min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Hvorfor poste når man ikke har bilde?
Hvis det kommer senere, så poster du senere... Simple as that!
Min hjelm:
NEX PC-1
Hvis det kommer senere, så poster du senere... Simple as that!
Min hjelm:
NEX PC-1
//Webmaster på Apriliaforum
Caberg V2R-R - knallgod hjelm med solvisir osv!
Har utrolig lyst på "sharktooth" intercom som du får til enkelte shark-hjelmer
Her vises den frem: http://www.youtube.com/watch?v=V6yeuy6Tpb8
Her vises den frem: http://www.youtube.com/watch?v=V6yeuy6Tpb8
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Jeg har klart visir også
Tenkte å bruke det svarte om sommeren, men om høsten og på kveldene slår jeg til med blankt 
Var det jeg gjorde og
Men nå må jeg finne på noe lurt... hang hjelmen på sykkelen og trillet sykkelen, så hakestroppen gikk i kjedet... Får man tak i nylonreim noen steder? 
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Si det. Har ikke peiling
Kanskje du burde spørre de du kjøpte den av, altså firmaet. Hvis du kjøpte den av en privatperson, så kan han/hun sikkert ikke hjelpe deg 
Tror det blir ny hjelm istede jeg nå..
Så litt på nettet i går, og fant noen veldig billige hjelmer
http://www.sharkspeed.no/no/artiklar/mo ... hjelm.html Tenker på denne med speilvisir 
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Same som eg kjøyre med no. Faktisk god hjelm til prisen. Men so hadde eg ikkje høge forventinga til den heller då :P
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Så den er grei? Da tror jeg at jeg kjøper den 
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX