Lurt å starte mopeden i løpet av vinterlagringa?
Lurt å starte mopeden i løpet av vinterlagringa?
Har vinterlagret RS'en min i 3-4 måneder nå uten å ha startet den, er det lurt å starte den eller bør man la være?
Re: Lurt å starte mopeden i løpet av vinterlagringa?
Er vel egentlig lurere å starte enn å la være
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Gjør ikke noe om du starter den en gang i blandt
Men da burde du trille den ut og starte den, så la den stå å gå til den er varm før du stopper den og setter den inn igjen 

Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Jeg har hørt at det er best å la den være siden en slik kaldstart sliter veldig på startmotor og stempelringer.
Hvorfor det sliter på stempelringene så mye har jeg ikke noe klokt svar på, men læreren min som er mekaniker fortale det.
Hvorfor det sliter på stempelringene så mye har jeg ikke noe klokt svar på, men læreren min som er mekaniker fortale det.
Det sliter ihvertfall bra på startmotor om du ikke får gang på det med det første. Derfor bør du nok førlge rådet til Joakimlt, og trill starte den. 

Her skal det stå noe fornuftig.
Jeg har hørt at det sliter mye på motor også
Ringer og lagre, hvorfor ve jeg ikke, men jeg bare lar den stå og starter den bare når jeg må flytte den eller skal begynne og kjøre
Ringer og lagre, hvorfor ve jeg ikke, men jeg bare lar den stå og starter den bare når jeg må flytte den eller skal begynne og kjøre
Hmmm. Da tror jeg lar den være 
Nei, for all del. Jeg starter min to ganger hver uke. Min er lettstartet, så den sliter minimalt på startmotoren.
Jeg lar den stå å gå helt til motortemperaturen er på 50-60 grader, og triller den bak i garasjen og kjører fram i 1.giret noen ganger. Etter det sjekker jeg alle lys, sjekker klokka, volt-meteret, og tilslutt om "stoppknappen" funker. Med det skrur jeg av tenningen og går inn igjen
Tror ikke det er dumt å starte. Tror heller ikke det har så mye utslag på lagrene selv om det kanskje er ned mot 0 grader
Jeg lar den stå å gå helt til motortemperaturen er på 50-60 grader, og triller den bak i garasjen og kjører fram i 1.giret noen ganger. Etter det sjekker jeg alle lys, sjekker klokka, volt-meteret, og tilslutt om "stoppknappen" funker. Med det skrur jeg av tenningen og går inn igjen
Tror ikke det er dumt å starte. Tror heller ikke det har så mye utslag på lagrene selv om det kanskje er ned mot 0 grader
Sist redigert av HPro den 12 feb 2012, 21:46, redigert 1 gang totalt.
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Det er lurt å starte.. Eg starter bilen min vertfall 1 gang i veken når den står på vinterlagring 
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!
jeg starter mopeden 2 ganger i uken, lar den stå å bli varm i noen minutter før jeg stopper den, pleier alltid å skru av bensintanken når jeg er ferdig, også la den kjøre seg tom for bensin i slangene.
er ikke noe farlig nei, om du først skal starte den la den stå og bli sikkelig varm før du stopper den og setter den inn i alle fall 

min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
er ikke noe farlig nei, om du først skal starte den la den stå og bli sikkelig varm før du stopper den og setter den inn i alle fall 

min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
kan like gjerne vente til sommern også , ta en halv kork olje i tennplugghølet å start den da , det jeg bruker å gjøre og den starter like lett hver gang så fremt den får bensin 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
Er det sant at sylinder veggene kan ruste om den står lenge uten olje på sylinder veggene?
Korrosjon elns?
Korrosjon elns?
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
Ja, men det gjelder mere for støpjernsblokker som står i flere år.
Jeg lar oljepulpa gå et par mis å så sviver jeg den på starteren.
Jeg lar oljepulpa gå et par mis å så sviver jeg den på starteren.
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
Så er ikke noe fare for RSen som har stått stille i snart 3mnd?
Hva mente du med det nederste?
Hva mente du med det nederste?
2000
hehe ble bare babbel
Jeg lar oljepumpa gå et par minutter å så sviver jeg et par runder på starteren.
Jeg lar oljepumpa gå et par minutter å så sviver jeg et par runder på starteren.
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Rakvåg: Når den står lenge, så er den nok litt tungstartet når du skal prøve igjen. Muligens flatt batteri også.
Min var veldig tungstartet når den hadde stådd lenge hvertfal.
Min var veldig tungstartet når den hadde stådd lenge hvertfal.
//Webmaster på Apriliaforum
Mange har svart nå , takker !
Tipper jeg gjør det flertallet mener altså å starte den
Har satt mopeden inn i vaskerommet idag, der hvor det er godt og varmt
Tipper jeg gjør det flertallet mener altså å starte den

Har satt mopeden inn i vaskerommet idag, der hvor det er godt og varmt