Har vert mye på forumet i det siste med resetting av EFI og DITECH systemet. Så fordi jeg liker å tro at jeg har god peiling på disse scootrene og ditech systemet så skal jeg skrive litt om feilsøking koder og hva som går at skogen til vanlig.
Hær er koder og litt hentet fra APRILIAFORUM.com
Noen feiler er slike at de hindrer sykkelen fra og starte, alle feil som innvolverer oljepumpe er et eksempel på det.
Hvis du opplever at sykkelen "hakker" litt under akselerasjon, eller på toppfart så er dette kondens i systemet.
Dette kommer av vann i trykkslangene til kompressoren, og sykkelen vil oppdage at det ikke er tenning og kutte drivstoff i ca.1 sekund for å "lufte ut " sylinderen.
Det er bare en ting som kan forebygge dette, og det er en vannutskiller, jeg mener at dette er en bagatell og at det ikke skjer ofte. Derfor har ikke jeg en slik på min sykkel, men du kan kjøpe en vannutskiller for trykkfult på biltema for et par-hundre kroner.
En annen ting som er vanlig ryker på disse syklene er bensin pumpa, hvis du ikke hører den når du vrir om nøkkelen og du er SIKKER på at du har strøm er den ødelagt, men den kan fikses. finner masse videoer på youtube.
En ny pumpe koster ca 2000.
Hvis det er noe mer noen vil vite så si i fra så kan jeg legge til.
Aprilia DITECH
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Re: Aprilia DITECH
Du er goood, virkelig good.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Re: Aprilia DITECH
Hehe tusen takk