Nødvendig med Trimcoil/CDI boks???
Nødvendig med Trimcoil/CDI boks???
Heey, jeg har en Aprilia SX50 2010 modell og skal en av de nermeste dagene bestille meg Metrakit Thrower fra Speedoptions. og noe som jeg fikk høre ganske nylig er at jeg også må bestille en Trimcoil/CDI boks vis jeg skal sette på potte, ellers har den ingen virkning pga turtall-sperra. Noen som har noe råd eller peiling på dette? 

- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Re: Nødvendig med Trimcoil/CDI boks???
Har selv Metrakit thrower på min derbi. Og den funker fett uten trim coil. Men kjøpte trim coil etter en stund pga at jeg ville at den skulle gå fortere 
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Takk, var mye til hjelp

- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Husk å drev om også! 
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Du trenger ikke trim coil, når du setter på effektanlegg (Metrakit Thrower) men derimot må du sette på større dyse (ca. 90 (om jeg ikke husker feil) og for å tjene mest fart burde du dreve om (muligens 13-50, 13-53)
Lykke til, og du trenger heller ikkje trim coil før du skal kjøre med trim sylinder og heile pakka! 

Mvh:Santho96
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
Trimcoil er som oftest bare en politiknapp, men noe du kan trenge er en trim tenning
Er ingenting som heter trimcoil. Jeg ohmet både min orginale am6. coil, samt en tp coil og en metrakit coil. De to siste såkalte trimcoiler. Null forskjell i de. Det er ikke noe forskjell, og du merker ingen forskjel.
Har du planer om og hente ut skikkelig effekt må du på med en skikkelig innerrotortenning, men da mister du som regel muligheten for strøm til lys etc.
Politiknapp er noe helt annet. Det er en motstand som kobles inn på signalkabelen til coilen for og svekke signalet, som igjen gjør at du mister tenningskraft = Du mister effekt..
Har du planer om og hente ut skikkelig effekt må du på med en skikkelig innerrotortenning, men da mister du som regel muligheten for strøm til lys etc.
Politiknapp er noe helt annet. Det er en motstand som kobles inn på signalkabelen til coilen for og svekke signalet, som igjen gjør at du mister tenningskraft = Du mister effekt..
We Built This City!
Ja, og disse blir kalt for trimcoil eller politiknapp slik at 16 år gamle kids skal kunne koble.
Trimcoil og politiknapp har ingenting med hverandre og gjøre 
We Built This City!
sorry så feil, men trimcoil har noe for seg, en kompis kjører en 05 rs 50 og med trim coil så tar han meg i drag, og uten klarte han det ikke.
Prøv samme sykkel med og uten trimcoil på rullende landevei. Det er null forskjell.. At han tar deg med men ikke uten kan være tilfeldigheter, luftfuktighet, reaksjonstid, temperatur +
We Built This City!