V6 leovince passer ikke og vann i original potta
V6 leovince passer ikke og vann i original potta
Prøvde å sette på effektanlegget mitt, men den passet ikke inn i det hullet til sylinderen(var akkuratt litt for stor). Hvordan kan jeg få den til å passe?
Har stått på TZR tidligere.
OGså når jeg skrudde av originalpotta mi av så rant det ut massevis av væske ut av den? Hva er det for noe ?
Mvh
Har stått på TZR tidligere.
OGså når jeg skrudde av originalpotta mi av så rant det ut massevis av væske ut av den? Hva er det for noe ?
Mvh
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Re: V6 leovince passer ikke og vann i original potta
Hm, gjekk sykkelen ujevnt når du kjørte med den. ?Det finnes eksos overganger på biltema trur eg, er ikkje sikker..... 
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
Fulgte det ikke med eksosflens?
Har det ligget en stund så kan det ha samlet seg kondens der. Det vil alltid være litt olje i anlegget, så det er nok det væsken er.
Du trenger ihvertfall en eksosflens som tres på anlegget. Regner med at du prøvde med den som sto på, og ikke puttet den rett inn i sylinderen..
Mål diameteren på svanehalsen og reis på Biltema eller torshov. Du kan også bestille fra Oemparts.no.
Har det ligget en stund så kan det ha samlet seg kondens der. Det vil alltid være litt olje i anlegget, så det er nok det væsken er.
Du trenger ihvertfall en eksosflens som tres på anlegget. Regner med at du prøvde med den som sto på, og ikke puttet den rett inn i sylinderen..
Mål diameteren på svanehalsen og reis på Biltema eller torshov. Du kan også bestille fra Oemparts.no.
X:
Kan være du har blåst topppakning hvis det var MASSE VÆSKE i den.. 
Eiriklygre: Vet ikke helt om den gikk ujevnt, men den har sjukt dårlig kraft, ble litt bedre når jeg helte ut litt. Pluggen er kullsvart og full av sot 
Steffen: Hmm. hva er eksosflens? Fikk kun effektanlegget og skruene , kjøpte den brukt. Prøvde å putte eksosanlegget inn i sylinderporten , men det var bittelitt for stort desverre.
Michelet: Original potta jeg kjører med spruter alltid ut olje , mens jeg kjører og når jeg tok den ut og ristet på den kunne jeg høre at det var masse væske i den, masse lakk ut mens den lo på bakken. Andre symptomer på blåst toppakning ?
Pluggen var kullsvart ?

Steffen: Hmm. hva er eksosflens? Fikk kun effektanlegget og skruene , kjøpte den brukt. Prøvde å putte eksosanlegget inn i sylinderporten , men det var bittelitt for stort desverre.

Michelet: Original potta jeg kjører med spruter alltid ut olje , mens jeg kjører og når jeg tok den ut og ristet på den kunne jeg høre at det var masse væske i den, masse lakk ut mens den lo på bakken. Andre symptomer på blåst toppakning ?

Pluggen var kullsvart ?
Du har nok bare for mye olje
Blander du i tanken eller med oljepumpe?
Blander du i tanken eller med oljepumpe?
Mopeden min har oljepumpe 
vet du hvordan jeg kan få effektanlegget til å passe til sylinderporten ?
hvorfor er pluggen kullsvart? :P
En ting til jeg har lagt merke til er at mopeden må ha choke for å starte når den har stått litt , hva kan være feilen her ? :P
Kan si at det er fortsatt den gamle bensinen fra et halvt års siden som mopeden går på
Mvh

vet du hvordan jeg kan få effektanlegget til å passe til sylinderporten ?

hvorfor er pluggen kullsvart? :P
En ting til jeg har lagt merke til er at mopeden må ha choke for å starte når den har stått litt , hva kan være feilen her ? :P
Kan si at det er fortsatt den gamle bensinen fra et halvt års siden som mopeden går på
Mvh
En flens er en rørbit med en plate til å feste eksosfjører/bolter til.

Den boltes fast i sylinderen, så trær man eksosrøret over selve flensen, og strammes som regel ved bruk av fjærer.

Den boltes fast i sylinderen, så trær man eksosrøret over selve flensen, og strammes som regel ved bruk av fjærer.
-
- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
viss den gjekk veldig dårlig så er det mest sannsynlig topppakningen, men kjørte du langt når den gjekk dårlig?, når du har gammel bensin så bruk kondensfjerner tilfelle det er kondens eller vann i bensinen. 
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
Den er jo original nå og jeg har vel kjørt ca 1000 km original.
Har hørt at det ikke er bra å bruke kondensfjerner på moped?
En ting til er at den må ha choke etter den har stått litt, hva kan grunnen til dette være?
MVH
Har hørt at det ikke er bra å bruke kondensfjerner på moped?
En ting til er at den må ha choke etter den har stått litt, hva kan grunnen til dette være?
MVH
Choken er jo til å starte den når den er kald/har stått litt ... 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
Har aldri hørt noe dumt med kondens fjerner, kan brukes på alle kjøretøy som bruker bensin.
Men kor langt har sykkelen godt totalt?. Å ka års modell har du. ?
Men kor langt har sykkelen godt totalt?. Å ka års modell har du. ?
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
Den har gått 8300 km og er en 2006 modell (gamletypen am6)
- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
Ok, men viss mopeden går helt greit å ikkje noe feil med, ingen fusking eller at du mister draget sånn av og til. Så er det vel ikkje noe feil. Men kan være etter du ha vaska sykkelen å ha kommet litt vann inni potta da. Eller så er det topp-pakningen, men det er bare viss den fusker eller går ekstremt dårlig. 
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
En ting som er verdt å merke seg, er at hvis det faktisk er vann i potta, og den ikke er laget av et rustfritt stål, vil den ruste innenfra. 
-
Takker for svar folkens 
Fant ut hvorfor den ville ha choke nesten heletia, var gammal bensin.. fylte på ny bensin og problemet er borte

Fant ut hvorfor den ville ha choke nesten heletia, var gammal bensin.. fylte på ny bensin og problemet er borte
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
Hvis det er originalpotta, og han bytter til LeoVince V6, så blir antageligvis den potta liggende en god stund før den blir brukt igjen..
Og det med at oljen lager en hinne, er forsåvidt sant, men det er ikke snakk om mye oljefritt område som skal til før rusten setter seg.
Og det med at oljen lager en hinne, er forsåvidt sant, men det er ikke snakk om mye oljefritt område som skal til før rusten setter seg.
-