Hei har netopp kjøpt meg en sr50 2008 mod og lurer på hvilket eff.anl som er best? å om det holder å kun bytte eksos for å få den til å gå 80+? er det noen forhandlere i rogaland som monterer anlegg og er gameboy tuning et alternativ??
Øyvind
trim aprilia sr50
Re: trim aprilia sr50
er dette en ditech eller en med forgasser?
Hvis det er en ditech holder det at du tar variatorringen, så vil den gjøre ca, 80.
Hvis det er forgasser har ikke jeg peiling.
Hvis det er en ditech holder det at du tar variatorringen, så vil den gjøre ca, 80.
Hvis det er forgasser har ikke jeg peiling.
Er det en med forgasser er det bare å ta ut variator ringen, og bytte til eksos anlegg (større dyse også da). du vil da få en toppfart på rundt 70-80 km/t
angående å få forhandler til å montere eksos anlegg, vil jeg heller anbefale deg å gjøre det selv
Det er snakk om 2 bolter som huler eksos anlegg, og 2 muttere/bolter som skal skrues inn i sylinderen
Ganske lett!
Få god hjelp fra folk her på forumet om du skulle møte på noen problem underveis
angående å få forhandler til å montere eksos anlegg, vil jeg heller anbefale deg å gjøre det selv
Det er snakk om 2 bolter som huler eksos anlegg, og 2 muttere/bolter som skal skrues inn i sylinderen Få god hjelp fra folk her på forumet om du skulle møte på noen problem underveis

Mvh:Santho96
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
Hvis du har ne ditech er det lite vits med effektanlegg, gir litt bedre lyd, men det er alt
Er forgasser på scooteren er det mulig å kun ta ut variator ring å plombe i svanehals for å få den til å gå 70-80 eller bør en bytte til eff anl?? Hvilket eff anl er det beste og billigeste og hvordan fjerner en variator ringen?? Noen som vet hva forhandler tar for bytte av eksos, dyse og variatorring??
Øyvind
Øyvind
duv tar bort variator- ringen ved å ta bort den ytterste delen av variatoren og så ta bort den lille ringen som sitter der, du må huske og dyse opp samtidig som du tar disse, du kan ogsp sjekke om det sitter noe plombering i luftfiltret, og der er en reed plombering på scooteren din
hvilken dyse bør en bruke ved fjerning av variator ring? og hvilket eff.anl er det beste??
Øyvind
Øyvind
du trenger ikke dyse opp når du fjerner variator ring, men tar du reed, og eksosplombe så må du dyse opp
Du sa jo nettopp at du må dyse om når du fjerner den ..
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Mente at når han har tatt alle må han dyse
Gameboy ikke mulig på denne scooteren dersom den har forgasser.
Sist redigert av Anton den 10 apr 2014, 17:39, redigert 1 gang totalt.
Her skal det stå noe fornuftig.
høres helt topp
ut hva vil du anbefale å bytte for å ikke tukle for mye med scooteren og hvilket eff anl kan du anbefale?
ut hva vil du anbefale å bytte for å ikke tukle for mye med scooteren og hvilket eff anl kan du anbefale?Hvem er online
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest