Har enn 04, som starter fint og kjører men så bare dauer den plutselig etter noen minutter, er akkurat som den bare kytter av, kjører normalt og så bare dauer den og vil ikke starte igjen, så starter den og når jeg gir gass bare dauer den igjen.
Setter stor mistanke til pluggen her,
Noen inspill?
Starter, kjører men dauer
Re: Starter, kjører men dauer
Det er feilstilt gasser, samme skjedde med meg. Når man starter den går den fint helt til den kommer opp i noe 60grader + og så slår den seg av når du slipper gasser. Still opp tomgangsskrua 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Hei, og velkommen til forumet!
Tror heller det er pluggen ja. Akkurat det samme skjedde mopeden min isåfall. Jeg kan starte og kjøre av, men plutselig dør den av. Da må jeg vente i noen minutter før jeg kan starte og kjøre videre igjen. Den pluggen la jeg ifra meg i et lite ute-skur vi har hjemme når jeg byttet plugg. 2 år etterpå fant jeg den pluggen, og pusset av den og satte den i. Og den startet og gikk helt fint, til den plutselig daua av.
Så at pluggen kan være gåen, er fullt mulig! Sjekk den først før du begynner å stille forgasseren
Tror heller det er pluggen ja. Akkurat det samme skjedde mopeden min isåfall. Jeg kan starte og kjøre av, men plutselig dør den av. Da må jeg vente i noen minutter før jeg kan starte og kjøre videre igjen. Den pluggen la jeg ifra meg i et lite ute-skur vi har hjemme når jeg byttet plugg. 2 år etterpå fant jeg den pluggen, og pusset av den og satte den i. Og den startet og gikk helt fint, til den plutselig daua av.
Så at pluggen kan være gåen, er fullt mulig! Sjekk den først før du begynner å stille forgasseren
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Skjedde også samme på ktm'en eg hadde.. Trur også det er pluggen sjøl om det er gnist i den så kan den vær ødelagt. Og etter den har dauet ut så må du vente ei stund før du kan starte igjen men dør rett etter du har starta den. Så prøv å skift plugg
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!
hvis du må vente en stund er det vel for det er for mye olje og det må tørke for den kan starte igjen
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Det var pluggen, skiftet og fungerer fint, daue hver gang den gikk over 40 grader, greit og vite fram øve :P
jeg sliter akkurat med samme problemet, har kjørt på høyt turtall, så stopper den ganske så rolig og jeg må trillstarte den... jeg er veldig redd for hva det kan være.. idag kjørte jeg 150-200 meter og den stoppet. veldig kjedelig dette, kan det være at det ikke er noe olje i bensinen også?
Aprilia rs125 2005! Trondheim, e vell enesten i byen! e her får å søk litt hjelp og tips.. gjerne tips innen lett trimming. har rave1, trimma aksdrev, effektpotte
Prøv å skifte plugg 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter