i går så bytter jeg stempel ringer, når jeg skulle starte den fikk jeg ikke start uten choke og derfor satt jeg på choke men choke wiren slet!
nå sliter jeg med at den ikke går på tom gang uten at jeg drar litt i den.. så jeg lurer på om den skal stå litt i spenn for å få riktig blanding i gasseren?
tror også han som var med meg og skrudde ikke viste hva som var tomgangs skruen og har stilt den til h*lvete.. hvor mange omdreininger ut skal den?
tomgangs problem!
tomgangs problem!
min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
- henrikhaga
- Bronze
- Sted: Hommersåk, Sandnes, Rogaland
Re: tomgangs problem!
Den er det bare å stille på, gå ut å prøv å start den, om den ikke vil så skrur du endel runder til den starter. Så når den sviver kan du bare prøve deg frem inn og ut for å finne ønsket RPM på tomgang 

"Fear Nothing, Risk Everything!"
2,5 omdreiner ut på tomgangskruen.
1,5 på blandingskruen.
Men det er grunninnstillinger, så det behøver ikke å være riktig.
Den skal nok være i litt spenn ja, for den ligger ikke i bånn med vaieren på.
Ville byttet den vaieren først, så begynne å stille på tomgangen. Husk at sykkelen skal være varm når du stiller tomgangskruen.
1,5 på blandingskruen.
Men det er grunninnstillinger, så det behøver ikke å være riktig.
Den skal nok være i litt spenn ja, for den ligger ikke i bånn med vaieren på.
Ville byttet den vaieren først, så begynne å stille på tomgangen. Husk at sykkelen skal være varm når du stiller tomgangskruen.
X:
2,5 på blandingsskruen er standard. Jeg har den på ca. 3 - 3,5 ut, det funker best for meg 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
takk for svar gutta, ja men må få tak i en vaier først :P mc-deler har ikke, speed har ikke heller.... så må legge det på ordra jeg har betalt for så de ikke har sendt enda..
min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
tror vel mathias er mest vant til å stille inn moped motorer, han er faktisk ganske flink å stille inn forgassere!
Beste er vel å prøve seg frem, skru inn tomgangs skruen til den starter så må du vel skru den ut over til rpm synker ned på ei normalt nivå
Leste gjennom denne tråden her om dagen, viewtopic.php?f=64&t=1711
Lærte utrolig mye hjelper deg mye for å finjustere motoren 
Leste gjennom denne tråden her om dagen, viewtopic.php?f=64&t=1711
Mvh:Santho96
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
Aprilia RS 50 prosjekt: viewtopic.php?f=26&t=9607
Mine Kjøretøy:Derbi Xtreme 2003, Piaggio NRG 2003 og Aprilia RS 50 (3 stk)
Mine X kjøretøy:DerbiDrdPro 2010, HondaQR 1997 Pocketbike 49cc og Minicross 49cc
-
Joggi96
- Norgesmester
- Sted: Nerlandsøy utenfor Ålesund
- Kontakt:
Har også et lignende spørmsål..
Jeg har stilt tomgangen fra veldig høyt til lavere.... det som var at dersom jeg gasset når den lå så høyt som før, ruset den seg og gjikk ikke ned igjenn som originalt. Har nå skrudd den ned (når den var varm sef) Da starter den å går fint når den er kald, men er den varm så dør den nesten med en gang... Og står den litt lengre på tomgan (2-3m) Så dør den uansett. Og dersom jeg kjører, clutcher og bremser, girer før et kryss er det ofte at den kveler seg selv. Har prøvd å finne et kompromiss på tomgangen, men finner ikke det jeg vil ha.. Så kan det være noen annet å stille på?
Jeg har stilt tomgangen fra veldig høyt til lavere.... det som var at dersom jeg gasset når den lå så høyt som før, ruset den seg og gjikk ikke ned igjenn som originalt. Har nå skrudd den ned (når den var varm sef) Da starter den å går fint når den er kald, men er den varm så dør den nesten med en gang... Og står den litt lengre på tomgan (2-3m) Så dør den uansett. Og dersom jeg kjører, clutcher og bremser, girer før et kryss er det ofte at den kveler seg selv. Har prøvd å finne et kompromiss på tomgangen, men finner ikke det jeg vil ha.. Så kan det være noen annet å stille på?