Mitt navn er Joakim Frøiland Kjølseth. Jeg kommer fra Trondheim, men jeg har bodd i en liten by i nord kjent som Brønnøysund siden 2000. Jeg er født i 1995 og går for øyeblikket Elektro VG1. Jeg kjørte opp i fjor høst, 8. eller 9. september 2011, husker ikke nøyaktig.
Jeg hadde da allerede min tredje lettsykkel. Det hele starta med en Yamaha YZF R125 2008 mod uka etter konfirmasjonen. Det ble litt øvelseskjøring med den, en god del alene også.
Jeg var lei 4 takt nå, og trengte en litt stor sykkel da jeg måler 1.89 fra topp til tå... Så har jeg egentlig alltid likt RSen ganske så godt, men hatt den frykten at jeg kommer til å kjøre meg ihjel på 2 takt....
Ble ganske forelska med en gang jeg så den, rå sykkel! Vi hadde allerede blitt enig om en grei pris med 2 kjørejakker, hjelm, kjøresko, 2 par hansker og depotstøtte inkludert i prisen. Sykkelen hadde gått 10947 da jeg henta den, har vell gått nesten 11200 nå. Jeg kan på ingen måte si jeg angrer på kjøpet! Kjempefornøyd Slenger med et par bilder av syklene
De gamle syklene.
Til slutt RSen!
Det var en liten ting jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.. Syns den dro litt dårlig helt i slutten av registeret, daua ganske av rundt 80-90 og virka ikke som den ville stort mer enn 110 på sletta. Forrige eier påstår å ha målt 132 på gps bak bil. Den er forresten helt original, får se om jeg gidder å trimme. Han mente det kanskje var motorolja som var litt tykk da den er litt gammel, men jeg syns det hørtes rart ut at det skulle ha så mye og si.. Skal vertfall bytte olje i morgen om jeg får tid da. Så er det jo dette med en ventil eller hva det nå er i forgasseren på 07+ som gjør at potta soter, jeg mistenker vertfall at dette har noe å gjøre med at den er litt slapp. Noen tips til hvordan den kan renses?
Har jo så klart noen planer videre med sykkelen
Grønn =
Rød =
- Carbon bakskjerm
- Carbon kjedebeskytter
- Nytt skiltoppheng
- Rød rim tape
- Blåe ventilhetter
- Carbon rundt speedometeret
- Nye klistermerker, framskjerm og nede på høyre side
- FP kit - bestilt!
- Nye blinklys
- Xenon kit
Kommer vel sikkert litt mer på listen senere.

UPDATE 19.6.2012 - Nytt klistermerke nede på høyresiden
UPDATE 27.6.2012 Skiltoppheng, klistermerke, carbon bakskjerm og kjedebeskytter
UPDATE 6.7.2012 - Rød rimtape, blåe ventilhetter og carbon rundt speedo
UPDATE 21.7.2012 - FP kit bestilt, ny hjelm, dama sin YZF
UPDATE 9.8.2012 - Nytt framdekk