Legg innav Anton » 19 jun 2012, 01:19
Nå har ikke jeg prøvd en R6 da, men har prøvd en eldre GSX-R600, som skal være ganske likt. Har også prøvd en RS250 som går i strøket, som jeg egentlig skulle kjøpe. R1 har jeg selv. R1'en sett mot GSX-R600'en, da skal det sies at draget er mye bedre på R1'en. Ihvertfall på bunn. Du skulle ikke trodd det, ettersom det bare er noen titalls mer hestekrefter i R1'en. Men det er faktisk helt sykt hvor mye forskjell det er på de hestekreftene. Jeg har 2000 R1, rett før rammebytte kom i 2002. Da ble R1'en tyngre foran og vekta mer jevnt fordelt. Min letter under gasspådrag i 200km/t i 3. gir. De nye skal derimot være vanskeligere, selv om de har mer effekt. Du skal slite greit med å få en 600cc opp på hjulet i 200km/t.
RS250'en går ganske likt som en rekkefirer 600cc. Begge to har turtallskick når du kommer mot toppdraget, men RS250'en tar kaka! Når det sies, så trekker en 600cc litt bedre enn RS250. Nå kan det hende det har blitt enda større forskjell mtp. de nyere modellene med innsprøytning og slikt. MEN, selv om en 600cc går bedre enn RS250, så var RS250 mye mer leken. Det var akkurat som å kjøre en RS125, bare mer stabil og stødig. R1'en min er ganske tung, men stabil og stødig. Jeg hadde definitivt kjørt raskere runde tid rundt en liten bane med små strekninger på en RS250 enn en R1.
Her skal det stå noe fornuftig.