Har nettopp kjøpt meg en rs125 med 160cc sylinder, 34 flatside dellorto forgasser, Powerfilter, Racing reed ventiler, Uplombert eksosanlegg. Den mye omtalte eksosventilen er blitt låst fast i åpen stillig.
Vil det bli mye bedre med en slik rave1/2 ventil? og er det mye effekt å hente på toppdrag med å kjøpe ett jm effektanlegg som eksempel?
Også lurer jeg på hvor mye hk man kan dra ut av dette oppsettet?
takker for svar og innspill!
nettopp kjøpt meg rs125!
Re: nettopp kjøpt meg rs125!
Hei og velkommen til forumet!
Det vil bli bedre bunndrag, og det vil være godt merkbart! Du vil få bedre toppdrag med JM effektanlegg, men din sylinder er en bunndragssylinder (Polini er den eneste som produserer 160cc, egentlig 154cc). Dermed vil du ikke ha bruk for et bedre anlegg enn det du har nå.
Med Polinien er det mulig å oppnå rundt 36-37hk ved perfekt justering og de kraftigste delene. Med Italkit vil opp mot 38-39hk være mulig, ifølge leverandøren min.
Jeg har forresten en siste RAVE 2 på lager, helt ny, på tilbud. Går for 1500kr uten frakt.
Det vil bli bedre bunndrag, og det vil være godt merkbart! Du vil få bedre toppdrag med JM effektanlegg, men din sylinder er en bunndragssylinder (Polini er den eneste som produserer 160cc, egentlig 154cc). Dermed vil du ikke ha bruk for et bedre anlegg enn det du har nå.
Med Polinien er det mulig å oppnå rundt 36-37hk ved perfekt justering og de kraftigste delene. Med Italkit vil opp mot 38-39hk være mulig, ifølge leverandøren min.

Jeg har forresten en siste RAVE 2 på lager, helt ny, på tilbud. Går for 1500kr uten frakt.

Her skal det stå noe fornuftig.
Så det du sier er at en slik rave ventil er ett must? hehe.. har ikke fått prøvd sykkelen enda i påvente av større dyser(172 sto i) bør jeg begynne på 180 og justere derifra?
Det blir utrolig mye bedre bunn og mellomdrag med RAVE 1/2. Eksosventilen justerer seg selv etter hvor høyt turtall!
Anbefaler RAVE 2, da den ikke trenger så mye vedlikehold som RAVE 1. RAVE 2 er vakuumstyrt, mens RAVE 1 er elektrisk styrt. Som Anton sa, så har han RAVE 2 på lager til 1'500,- !
Anbefaler RAVE 2 på det sterkeste
Velkommen til forumet forresten!
Anbefaler RAVE 2, da den ikke trenger så mye vedlikehold som RAVE 1. RAVE 2 er vakuumstyrt, mens RAVE 1 er elektrisk styrt. Som Anton sa, så har han RAVE 2 på lager til 1'500,- !
Anbefaler RAVE 2 på det sterkeste
Velkommen til forumet forresten!
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Høres veldig bra ut
får jeg kjøpe det rave 2 settet då anton? Og er det mye stress og montere denne?
er det 2,5% med olje i bensin som teller uavhengig av oljepumpe? og 98bf som drivstoff?
får jeg kjøpe det rave 2 settet då anton? Og er det mye stress og montere denne? er det 2,5% med olje i bensin som teller uavhengig av oljepumpe? og 98bf som drivstoff?
Anbefaler å ta av sylinderen
På din polinisylinder er det ferdig RAVE 2 hull, så denne skal være veldig enkel å montere
Ja, det er noe sånt ja når det gjelder oljeprosenten. Men du har jo FP-stilling på oljepumpa, så jeg ville heller ha kjørt på oljepumpa
Den kan du stille strek mot strek, helst litt over pga større sylinder osv
( https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.ph ... e#p2445249 )
98oktan diesel anbefales ja
På din polinisylinder er det ferdig RAVE 2 hull, så denne skal være veldig enkel å montere
Den kan du stille strek mot strek, helst litt over pga større sylinder osv
( https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.ph ... e#p2445249 )
98oktan diesel anbefales ja
Ja okei, må ha meg den ventilen jeg då!
og gjerne en pakning hvis sylinderen må av?
og gjerne en pakning hvis sylinderen må av?Re: nettopp kjøpt meg rs125!
Stemmer det 
Flink jeg er, hehe
Anton, har du det jeg trenger? og kansje en liten guide for montering? 
Må nok blande i tanken ved bruk av polini syll tror jeg 
ja det skal jeg gjøre for å være på den sikre siden 

Du må neppe av med sylinderen. Polini skal ha ferdig borra hull.
Du får med alt som trengs for montering. Jeg kan stille den inn og sette den sammen for deg også, da trenger du bare å skru på to skruer så er eksosventilen på.
Du får med alt som trengs for montering. Jeg kan stille den inn og sette den sammen for deg også, da trenger du bare å skru på to skruer så er eksosventilen på.

Her skal det stå noe fornuftig.