Er det noe heksekunst å lufte bremsene bak på disse syklene? Brukte bremselufter bak og søg igjennom masse væske men pedalen er fortsatt blaut som bare det..
klarer ikke pumpe opp trykk eller noe.. åpner lufte nippelen etterpå og pumper på pedalen men virker som det er mest luft som kommer..
Tyder dette på defekt sylinder?
han jeg kjøpte sykkelen av sa at det ikke hadde vært noe problemer med bremsene og at det bare var til å lufte!
Lufte bremser
Re: Lufte bremser
har du bremsevæske i det hele tatt da? hva står måleren på 

“I take risks, not to escape life, but to stop life escaping me.”
Cagiva mito sp525
Cagiva mito sp525
Hvis du pumper mens luftenippelen er åpen, så får du jo luft inn i systemet igjen hver gang du trekker tilbake. 
Med bremselufter tar du å setter den på nippelen, suger, åpner nippelen og fortsetter å suge. Pass på at bremsereservoaret ikke går tomt. Etter du har fylt på 2-3 ganger skal du lukke nippelen mens du fortsatt suger. Så stopper du suginga. Nå skal det være minimalt med luft i systemet ditt. Er pedalen fortsatt myk, tyder det på enten ødelagt pumpe eller at du gjør noe feil når du lufter.
Med bremselufter tar du å setter den på nippelen, suger, åpner nippelen og fortsetter å suge. Pass på at bremsereservoaret ikke går tomt. Etter du har fylt på 2-3 ganger skal du lukke nippelen mens du fortsatt suger. Så stopper du suginga. Nå skal det være minimalt med luft i systemet ditt. Er pedalen fortsatt myk, tyder det på enten ødelagt pumpe eller at du gjør noe feil når du lufter.

Her skal det stå noe fornuftig.
Du trenger ikke bremselufter, du trengre bare en venn, åpne lufteventilen. trykk heneden i bynn, lukk ventilen, slipp ut hendel. gjenta
Ganske mye mer tidskrevende ved å gjøre det uten bremselufter da. 
Her skal det stå noe fornuftig.
joda, men å lufte bremser er ikke akkurat noe som tar 4,5 timer og koster en fisk og en hest å gjrøe
jeg har ingen problemer med å lufte bremsene.. hvis dere leser så bruker jeg bremselufter på den måten det skal brukes på.. det kommer en jevn strøm med bremsevæske og jeg lukker nippelen.. prøver pedalen, null pedal.. åpner nippelen og presser pedalen ned, virker som det bare kommer luft blandet med litt veske ut.. og ja, beholderen går aldri tom! er kun bak det er snakk om.. men jeg får prøve igjen og se om jeg får det til..
Hvis du lukker alt og trykker på hendelen, vil den sakte synke til bunns?
nei, her snakker vi som i ingen pedal i det hele tatt.. null motstand.. med nippel lukket.. med åpen nippel, litt veske og en del luft.. får prøve det på gamle måten med ett pump om gangen!
Det enkle er ofte det beste! Burde ikke være noe heksekunst å lufte bremser