Hallo!
Jeg har hatt ett problem med at sykkelen stopper av seg selv. Dette skjer vanligvis etter en stund(1-2 mil) og jeg har begynt å slakke farten. Sist det skjedde hadde jeg kjørt på motor veien en stund. Så skulle jeg inn i byen og måtte så klart senke farten. Da jeg slakket farten stoppet den og ville ikke starte igjen. Så jeg tok ut pluggen. Den hadde en del olje motor olje på seg. så jeg vasket det av, dyppet pluggen i bensin og satte alt på plass igjen. Da startet sykkelen igjen og jeg kom meg hjem, men jeg holdt høyt turtall. PS. det kommer mye eksos ut av sykkelen( blå eksos). Kan det være for mye olje som blandes inn i bensinen? eventuelt, hvordan stiller jeg olje pumpa?
RS's stopper på lengre turer
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Re: RS's stopper på lengre turer
Hmm, er det rave på sykkelen ? Kan være den som ikkje åpner opp nok til at den ikkje får ut all eksos som skal ut ? Så var det på min Aprilia, måtte holde turtallet oppe for å få den til å gå skikkelig.
.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Høres ut som et oljeproblem eller TPS'n i forgasseren..

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Jeg er egentlig mest bekymret for at det var motor olje på pluggen 
Hvis det var motorolje på pluggen din tenker jeg pakningen imellom veivhuset og girkassen har gått
Dette vil igjen føre til dårlig kompresjon som kan føre til at sykkelen stopper.
Dette vil igjen føre til dårlig kompresjon som kan føre til at sykkelen stopper.
Klarer du å finne den delen du tror er ødelagt på denne siden? http://www.ultimateparts.net/aprilia/p. ... -OEM&i=358
Det er vanskelig å si 100% sikkert hva som er galt, men hvis du er HELT sikker på at det er girolje du har fått på pluggen er jeg relativt sikker på at pakningen som ligger imellom blokkene er ødelagt.
Dette vil si at du må splitte motoren og legge på ny pakning.
Vet ikke om det er pakning imellom blokkene eller flytende pakning man bruker på RS125
Dette vil si at du må splitte motoren og legge på ny pakning.
Vet ikke om det er pakning imellom blokkene eller flytende pakning man bruker på RS125
Da har jeg stillt inn olje pumpa, den virket litt for stram, var ca, 2-4 mm fra strek til strek, nå er den strek mot strek. Skal oppdatere da jeg komme hjem fra test turen

Det var det som skulle til!!!
Tusen takk Berg25 <3
Konge at det løste seg 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----