Bygge om til digitalt speedo.. Hvordan?

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
311benjamin
Fersk
Sted: Arendal, Aust-Agder

Bygge om til digitalt speedo.. Hvordan?

Legg innav 311benjamin » 28 jan 2013, 22:57

Hei!
Har planer om å bygge om min 125 Tuono til streetfighter og bruke enten EXC eller SMC framlykt... Så er det jo det problemet med at det blir for dårlig plass til de originale instrumentene. Derfor tenkte jeg på dette speedoet, men det er digitalt. http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... ts_id=3437 . Hvordan skal jeg få koblet dette opp så alt fungerer?
Takk for svar på forhånd! :g
Aprilia Tuono 125 Streetfighter
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|

Brukeravatar
emix
Fersk
Sted: Bryne, Rogaland

Re: Bygge om til digitalt speedo.. Hvordan?

Legg innav emix » 28 jan 2013, 23:05

Veldig enkelt egentlig. :) Med en loddebolt, tolmodighet og logist tenking, så går det ganske greit. det følger med et feste som du bruker til å feste speedometersensoren til framhjulet med. Sensoren går i denne, og leser av en magnet som er festet på bremseskiva (vanligvis, har ikke koblet akkurat dette speedometeret før). Speedometeret tar strøm fra en 12 volts kilde. Personlig, så koblet jeg mitt acewell speedometer til ledningene fra den ene indikatorlampen som var på originaldashet. Du bør også koble til blinklyslampe, nøytrallampe osv... Du klipper enkelt av de gamle ledningene og lodder dem på det nye speedometeret.
Aprilia rs125 '00 replica

311benjamin
Fersk
Sted: Arendal, Aust-Agder

Re: Bygge om til digitalt speedo.. Hvordan?

Legg innav 311benjamin » 29 jan 2013, 19:15

Takk for svar :) Da vet jeg hva som må til når jeg skal bytte speedo :g
Aprilia Tuono 125 Streetfighter
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|

Gå tilbake til «Hjelp meg»