Stempelskifte og valg av stempel!

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Poggali
Fersk

Stempelskifte og valg av stempel!

Legg innav Poggali » 10 jan 2013, 19:05

Hei!

da er det tid for stempelskifte, og jeg har aldri gjort dette før. Er dette en vanskelig jobb og gjøre? Også har jeg sett litt på noen forskjellige stempler, tenker at jeg kjøper Wossner stempel. Med mindre noen av dere vet om noen bedre?

Også lurer jeg på forskjellen med smidd og usmidd stempel? Å hvordan finner jeg hvilken strl jeg skal ha på stempelet, ser at blant annet Speedoptions selger 3 forskjellige størrelser på stempel til Aprilia.

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: Stempelskifte og valg av stempel!

Legg innav Riccird1 » 10 jan 2013, 22:28

Over innsuget på sylinderen står det en bokstav, enten A, B eller C. Ved 16000 km skal stempelbytte til, og med mindre du har kjørt stort mer enn 16000 km på den sylinderen er det bare å kjøpe et stempel som passer med riktig bokstav. På pjme.co.uk har de et vertex std twin ring piston stempel der størrelsene er merket med standardene til aprilia (bokstaven, står som f.eks. "Grade C" bak hvor mange millimeter det er. Altså er det dette du skal ha om sylinderen er merket med en C)

http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... _End_.html
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Poggali
Fersk

Legg innav Poggali » 26 jan 2013, 12:10

forigje eier var usikker på når den fikk stempelskifte, den har gått 29k. Hvis det er riper i sylinderen etc, og kan den ha utvida seg?

Poggali
Fersk

Legg innav Poggali » 15 feb 2013, 14:54

Bokstaven står på toppen av stempelet, right? Slet litt med og lese hvilken bokstav det stod, den var så svart på toppen, men mente at det stod en C der.

Gå tilbake til «125 ccm»