Ny sykkel noen som vet noe?!

Generelt om motorsykkelverden + diskusjoner om alle sykler som Aprilia ikke har produsert. Alt innenfor tohjulingverdenen, fra 50 cc og oppover!
adde731
Fersk
Sted: nannestad, akershus
Kontakt:

Ny sykkel noen som vet noe?!

Legg innav adde731 » 26 mar 2013, 22:29

Nettop vært å kjøpt en husqvarna sms 125 04 modell og har et par spørsmål!
Passer nye røde/hvite kåper på den, da disse etter min mening ser bedre ut!
Den går litt høyt på tomgang er det bare å justere gasseren?
man kan ikke kjøre med lyset på..... trur det er bare at batteriet er helt ødelagt men er det noe som har skjedd med noen andre?
Hvor er plombene?
passer cr demper på de?
hva er forskjellen på de forskjellige modellene?
Den "putrer" litt når jeg drar på er det for stor dyse?
Hvordan trimm og i hvilken rekkefølge anbefaler dere?
passer andre deler fra andre årsmodeller?
er det samme ramme på 125, og 250'n?
takk allerede for svar

Vet dette er "aprilia forum" men er mye mer aktivitet her en på huskyforum.... så noen vet sikkert noe her også!

Hellebust
Fersk

Re: Ny sykkel noen som vet noe?!

Legg innav Hellebust » 27 mar 2013, 15:06

1.) what? :o
2.) Er nok å justere tomgangsskrua ja.
3.) Sjekk om noen sikringer er brent av, kan hende kablene har blitt jordet elns. Har du noe som helst slags elektrisitet på sykkelen i det hele tatt? om ikke er det nok batteriet.
4.) CR er vel litt høyere(?)
6.) Ja er nok for stor dyse, eller feil/dårlig tennplugg
7.) Gjøre den full effekt (null plomberinger)

Brukeravatar
HPro
Bronze
Sted: Brønnøysund

Legg innav HPro » 27 mar 2013, 16:11

Hei! :) Du kan prøve å skru på tomgangsdysen for å finne et OK turtall, som regel mellom 1'250rpms og 1'800rpms :)

Det med at lykten ikke lyser når du kjører, hva mener du med det? :) Forsvinner det, blir det svakere eller fungerer det ikke i det hele tatt?

Å bytte demper er vel litt unødvendig, eller hva? Hvis den fungerer, så behold den slik, det er min anbefaling ;)

Hvis den putrer/drukner når du gir på, så får den for mye bensin i forhold til luft. Du kan prøve å bytte plugg (Irdium er å anbefale), rense luftfilteret eller bytte dyse ned, evt endre posisjon på forgassernålen, i dette tilfellet kan du prøve å stille den opp et hakk eller to. :)

Sykkelen din kommer vel originalt med 34/37mm forgasser, så du har nok stor forggasser. Å dyse opp, ta ut luftplomberingen i luftfilteret og sette på effektanlegg burde gjøre susen. Da får du normalr sett 35-40hk på veiva :) Vet ikke om det er oljepumpe på den, men det er anbefalt å stille den litt opp :)

Lykke til ;)
: viewtopic.php?f=26&t=9229

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

adde731
Fersk
Sted: nannestad, akershus
Kontakt:

Legg innav adde731 » 27 mar 2013, 18:53

er olje pumpe på den..... er 38mm tmx forgasser, hvis jeg slår på noe lys slår sykkelen seg av!

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 29 mar 2013, 18:42

Er nok 28mm som er orginalt vertfall, cr bakdremper passer nok ja :D, grunnen til det er vel at du skal ha hekken på sykkelen litt høyere som gjør sykkelen litt fine etter utsende?
Må bygge om hekken viss du skal få nyere kåper til å passe.

Anbefaller FMF potte da denne ser både bra ut, å en god potte til en grei pris :D ( kjøpes på www.oemcycle.com )
Om du har 38mm forgasser så er det større enn orginalt, da vil denne være reina som trim, holder lenge med 38mm forgasser å fmf potte :D, men for å få skikkelig effekt ut av den burde du kjøpe deg nye reed-ventiler :D, da vil du få bedre gass respons.

Send meg ein PM melding for info :D, har selv Husqvarna SMS 125 bare litt nyere ( 2009 ).
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668

Honda cr 85 2004

Aprilia RS 125 07 Spain edtion

Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.

Gå tilbake til «MC generelt»