Service hos forhandler, verdt pengene?

Kategorien for alle Aprilia 50 ccm
torka
Nysgjerrigper

Service hos forhandler, verdt pengene?

Legg innav torka » 11 apr 2013, 10:58

Hei! Har en Aprilia sr50 factory 2005 som har gått nesten 17k kilometer. Vet ikke om denne noen sinne har vært på service. Fikk pris på 1400kr -2400 kr alt avhengig av hvor langt scooteren har kjørt. Har skiftet plugg selv, og fyller jevnlig på med olje. Vet dere hva som blir gjort på en slik service? Er det verdt det? Samt, er dette noe en burde gjøre regelmessig?

Har forøvrig ingen problemer med scooteren, annet enn at den "hoster" litt rett etter start hvis den er kald og jeg gir full gass. Er fjernet plomberinger og har gameboy trimmet den (ja har egen gameboy :).

Eneste som er behov for skift som jeg vet er bakdekket, klarer en å skifte gummien selv? Hvordan gummi til bakdekket burde jeg kjøpe? Er orginalgummi på dekket fra før av.

Kom gjerne med link til gummi for bakdekket, og evt linker til "slitasjedeler" jeg kan skifte selv :)

Takk for svar! :)

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Sted: Austevoll
Kontakt:

Re: Service hos forhandler, verdt pengene?

Legg innav Fubb » 11 apr 2013, 11:03

Er ikke noe problem å legge om dekk selv. Går kjapt når man har utstyret (som man får kjøpt på biltema)

På servicer så blir det stort sett byttet olje, plugg, sjekke slark osv. Igrunn alt man kan gjøre selv :)

Aldri levert noen av mine på service. Alltid tatt servicen selv ;)

torka
Nysgjerrigper

Re: Service hos forhandler, verdt pengene?

Legg innav torka » 11 apr 2013, 11:08

Gå tilbake til «50 ccm»