Problemer med lys

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Problemer med lys

Legg innav KnutOlav » 17 apr 2013, 18:29

Hei!
Jeg skulle koble opp igjen xenon lysene mine i går, testet dem og etter en liten stund begynte lysene og blinke før de lyste svakere og svakere. Volten på batteriet går ned til rundt 7V når lysene er koblet i og går opp igjen til 12V når de er koblet ut. Volten går også ned til 11V når jeg trykker inn bremsen. Det skjer det samme med halogen pærene så er ikke noe galt med Xenon lysene.

Før dette skjedde skulle jeg gjemme ballastene på innsiden av rammen. Jeg glemte å ta ut batteriet og siden ballasten er av metall laget den kontakt mellom - polen på batteriet og rammen, hvis det skulle ha noe med saken og gjøre.

Det kommer en rar lyd fra ballastene når xenon lysene blinker, men det klarte selvfølgelig ikke telefonen å få med.

Halogen:

Xenon:

Spenningen forsvinner med en gang jeg setter i en pære i nærlys eller fjernlys eller bruker bremsen.

Noen som har peiling? :rull:

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran

Re: Problemer med lys

Legg innav KnutOlav » 19 apr 2013, 13:09

Ingen?

Brukeravatar
Raixon
Småproff

Legg innav Raixon » 19 apr 2013, 13:32

Du har ikkje noko som berre ligger å stjele straum rett ut i jord?
Red Lion Edition - viewtopic.php?f=26&t=7958

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran

Legg innav KnutOlav » 19 apr 2013, 14:13

Fant problemet, var visst batteriet som hadde begynt å tulle. Satte det på lading over natten og satte det på nå og lysene funker fint. Synes at det er litt rart for den har hatt mindre Volt enn dette før uten at lysene begynte og blinke :-k

Gå tilbake til «Hjelp meg»