Vasker du sykkelen ofte slipper du slitet med å få av tykt lag med dritt
Ha det som en vane å vaske den minimum så så ofte eller når den blir en viss grad møkkete.
Sparer deg for arbeid de gangene du vasker den og den ser finere ut både til daglig og når du skal selge den.
Jeg bruker vanlig bilsvamp med såpe som du får kjøpt rundt om på bensin stasjoner og lignende, også på europris, biltema og lignende som er billigere men de har faktisk myye mindre såpe i seg.. Svamp bruker jeg på tank, side kåper, sadler, vindskjerm, lykter osv.
I løpet av sesongen tar jeg av alle kåpene og cahingard osv noen små deler å skrubber bak partier, og gjør renit plasser lengre inn hvor du ikke kommer til eller ser tilvanlig. (chaingarden kan du bare ta noe å skarpe under ganske ofte siden det fort ligger ett lite lag med smurnong og asfalt støv der) Deretter skrubber jeg stål plasser som på motoren og lignende som tåles å bruker stål ull på! Dette fjerner det meste uten å lage riper (pass på hvor du bruker ulla! Er ikke snakk om vanlig myk sau ull ;P, svingarma eks bør du holde deg unna for å unngå mulig riper) Bruker også asfaltfjerner om dette er nødvendig..

Felg rens kjøpte jeg/eller pappa da, til bilen i håp om at dette var enkel måte å vaske felgene på. men er ting har jeg læt, ingen ting blir rent med bare et "vidunder midel". du må i alle tilfeller skure/gnikke for å få vekk all lorten!
Etter det bruker jeg noe som jeg ikke husker hva herte(skal sjekke etterpå nå) som jeg fant i vaske skape til mor

hun bruker det vertfall på kjøkken benkene og i stål vasken, å jeg skal love deg du blir blenda av vasken etter på

Er en grønn rund liten boks med en hard hvit klomp inni :p du har den uuutrooolig lenge om du bare bruker den på sykkelen, tok den med ut og prøvde den på lyddemoeren og svingarma..! å den skinte til slutt ja

aldri hatt så blank potte:D Brukte midlete til mor med en medfølgende svamp, bløtet på svampen å gnudde den i boksen med den harde klumpen å påførte sykkelen
http://www.universalfix.com/ Der er linken til hjemmesiden. Det er den boksen på framsiden. Ikke sett inne på hjemmsiden deres før men det så ut som om de hadde noe til båt ol. også

det må jo kunne brukes..
Ellers fungerer ruterens glimrende til vindskjermen og lykta for å fjerne flue dritt og lignende. Fikk fortalt at han jeg kjøpte den av at han brukte den på sete interiør i bilen også, på dashbord og over alt (Husk å være obs på hva du bruker på hendler holker å sånt, med fare på at de kan bli glatte)
Til slutt smører jeg opp kjedet og andre plasser som trengs, tørker av sykkeln med pusse skin (som du får på bensin stasjoner.) Men Vær Nok En Gang OBS! ikke sprut noe smørre midler på bremseskiva de! for dette ødelegger den, klart den klarer noen dråper med smurning om du vasker den med en gang, men den slites for hver dråpe den blir sprutet på.