Aprilia rs 125 trim

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
setorhei
Fersk

Aprilia rs 125 trim

Legg innav setorhei » 19 mai 2013, 23:15

Halloo, går for tregt :D og lurer på og prøve og få den til og gå fortare, men har ikkje peiling på trim og alt av skruing so jeg bare lurer på vis jeg kjøper eksossystem http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... haust.html fra der, vor mye mer effekt blir det ca? km/h?

Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Re: Aprilia rs 125 trim

Legg innav Stianaag » 20 mai 2013, 02:26

Har jeg vært deg ville jeg ha gått for FP anlegg :) Det gir sånn ca 34 hk om jeg ikke tar feil.. MYE bedre bunndrag og mellomdrag.. Men toppdrage tar vel effektanlegg sånn som jollymoto, gianelli, arrow osvosvosv og knuser FP anlegget.
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: Aprilia rs 125 trim

Legg innav KnutOlav » 20 mai 2013, 03:06

FP eller effektanlegg gir ikke 34 hk, må mye mer trim enn et anlegg til for å få så mye. Det er ikke MYE bedre bunndrag eller mellomdrag, det er omtrent akkurat samme som det originale anlegget, hakket bedre enn et effektanlegg, men omtrent ikke forskjell. Et effektanlegg knuser ikke et FP-anlegg, det er fint lite forskjell på topp, selv om et effektanlegg kan dra ut hakket mer av motoren da det er mindre motstand i et effektanlegg enn i FP-anlegget.

Hvis du vil at den skal se original ut så går du for FP-anlegg, hvis det ikke er viktig så anbefaler jeg et effektanlegg, Jolly Moto eller Arrow for eksempel. Hvor mye effekt du får er jeg ikke sikker på, men har lest at det er rundt 20hk. Kan tenke meg rundt 130-150 km/t, varierer veldig fra sykkel til sykkel, men hvis du vil ha mer fart/aks bør du kjøpe en bevegelig eksosventil (RAVE 1/2) evt. kappe den originale fastlåste ventilen.

Husk å dyse opp: https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=64&t=8451

Les litt mer om trimming her: viewtopic.php?f=13&t=30&hilit=dyseguide#p258

Jeg har gått for FP-anlegget fordi det ser originalt ut, etter min mening har finere lyd, jeg fikk det billig og det er E-merket, noe som er et pluss.

Gå tilbake til «Hjelp meg»