Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Tok av sylinderen istad for total rengjøring og fant fort ut at noe må være galt med veiva. Sykkelen har stått i ro å aldri vært startet siden 2009, med lite olje på motoren. Veivråden er meeeegatreig, må virkelig ta i for å få den til å gå rundt, lurer på om den kommer til å løse seg ved at jeg fyller opp med motorolje og snurrer litt på den, eller om motoren bare er å gi opp? Har verken kunnskap eller tid til noe motorkliving.. Legger til en videolenke her. http://www.youtube.com/watch?v=NFpPri8ogp8 Blir veldig takknemlig for alle svar!
ser ut som rådelageret er gåen. har ei org veiv til am6 som er omtrent helt lik den der og der har rådelageret gått i oppløsning... noen av nålene i lageret ligger feil vei i den og da er den tung og bevege på, så om det er samme problemet må du nok få overhalt veiva
Ta å send inn hele motoren til MC-deler for ein motor overhaling . Vil koster rundt 3-4000kr med nye veiv lager, rådelager å råde stake, i tillegg så sjekker di over hele motoren om det er flere ting som burde skiftes www.mc-deler.no god service er det og .
Ehe jo i grunn, men lager å sånn kan di skifte . Men verre med sylinder, honning å stempel, vertfall der det har godt galt hos meg . Men kan jo bare være ein liten glipp fra mc-deler sin side så tviler på at det skjer med han eller flere.
Ser foreksempel at et stempelkit, noe jeg også trenger, koster 1000kr på mc-deler. 250kr på ebay ifra england + 100 i frakt. Så mc-deler kan spise driten min :-)
Nå er jo stempel-kit til 1000kr ganske rimelig. Helt originalt stempel til Rs koster 180£, så det ebay greiene er nok bare jalla. Er sikkert skjært for du tar det ut av pakken.
Sjekk alle andre nettbutikker og du finner stempel kit til rundt 1000kr, MC-Deler tar ikke mer enn noen andre.