Har akkurat bytte motor etter at girkassen gikk til f. Motoren klarte ikke dra den rundt lengre etter at noe hadde gått i stykker. Tappet av gir oljen og den var helt svart og full av spon.
Etter å ha byttet motor så skulle jeg bytte olje i går og den var også full av spon og ganske mørk. Noe som vet hva det kan være?
Dårlig girkasse
Re: Dårlig girkasse
Min girolje var også full av spon og var helt kølsvart på den gamle rsn! Og det ble fylt girolje for kanskje 50-60 mil siden på den
Kan det ikke ha nå med at motoren har stått lenge og blitt ubrukt eller at den har blitt kjørt på den giroljen for lenge?
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Det oppstår ikke spon av å stå i ro, den må gå for å "lage" spon
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Evt. kjørt for lenge med samme girolje?
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
20-25 km/t?!
Har selv gått i bakken i rundt 40 på asfalt med kun hjelm og hansker..
Kun kneet som gjorde vondt etter det.
God bedring!
Har selv gått i bakken i rundt 40 på asfalt med kun hjelm og hansker..
Kun kneet som gjorde vondt etter det.
God bedring!
Jeg har kjørt i den svingen selv! Det er umulig å holde over en 40-50 km/t og berge svingen 
Girkassen funker, men kommer til å ta kveld.
Å ja det var meg. Har du mer enn 40 i den svinger går du i grøfta, jeg hadde 20-25 og fikk sleng på bakhjulet.
Ligger fortsatt på sykehuset, fikk hofta ut av ledd å brudd i vrista på venstre fot...
Å ja det var meg. Har du mer enn 40 i den svinger går du i grøfta, jeg hadde 20-25 og fikk sleng på bakhjulet.
Ligger fortsatt på sykehuset, fikk hofta ut av ledd å brudd i vrista på venstre fot...
God bedring