siden jeg krasjet funderte jeg på å bygge den om til 06+ utseende. og det ble det. det er et ganske krevende og stort prosjekt siden det er mye som skal skiftes og byttes ut med nye deler.
det første jeg gjorde var å sitte meg ned og finne ut hvor mye det ville ca koste og hva jeg trengte. jeg fant ut etter litt søking på nettet at det kostet meg fra 6-8k å bygge den om. alt etter som om det ville bli mye toll eller ikke.
-->
gjort(grønn) ikke gjort(rød) liste:
skifte simringer
dekk tusj
rim tape
montere ny girpedal
vaske motor
kjøpe ny 06+ styrkrone
montere frontlykt
montere baklykt
fikse bremseslange til bermseveskebeholder bak
skifte dekk
chainguard
montere kåpene
nye healguards
lakere motordekslene svart
kjøpt(grønn) ikke kjøpt(rød) liste:
kåpesett
hekk underkåpe
sidekåper hekk
baklykt
frontlykt
oljetank
lys
blinklys
skruesett til kåpene
Tank
hekk ramme
ny storekrone
chainguard
hekk ramme
front ramme
seter foran og bak
mertzeler Roadtec z8 interact
infill mellom setene
nytt speedometer
irdium plugg
rave 1
skiltoppheng
34 mm forgasser m insug
heelguards
tenningssystem 06+
jeg bestemte meg for å kjøpe et fullt sett med kinakåper og gjorde research på det. jeg fant en fyr som jeg hadde sett andre med aprilia rs 125 hadde blitt fornøyd med. navnet hannes på ebay er: "Parts4Bikes". jeg bestilte i sommerferien. og etter ca 3 uker hadde det ankommet. det var ingen riper eller sprekker. og det beste av allt, jeg fikk hele pakken med alle kåpene for 3500 kr. jeg slapp toll og moms på det. han sendte det som en gave og som lav verdi. jeg har sotte dem sammen og klarte fint å skru dem i vherandre (noen hull var ikke helt riktig match, men ikke noe problem å fikse). det er selfølgelig ikke like solid som oem kåpene men man får dem man betaler for, så absolutt. så alt i alt så anbefaler jeg folk som har tenkt å kjøpe nytt kåpesett, kjøp dette dritbillige settet,
jeg skiftet simringer på demperene. dette var ikke vanskelig. men jeg hadde aldri gjort det før så det tok litt tid. jeg hadde merket at den ene demperen lakk veldig siden da jeg kom hjemm fra ferien lå det en dam med olje på hjulet og på bakken. dette måtte gjøres noe med. jeg kjøpte simringer og olje. så skiftet jeg. når jeg skiftet merket jeg at bremseklossene var greit slitt kunne nesten ikke se at det var noe igjenn på de. jeg sjekket også skiven, den var en del slitt men vet ikke når man bør skifte dem. fint om noen kunne ha hjulpet meg. jeg skiftet også girpedalen ettersom att den knakk når jeg krasjet. slangen til bremseveskebeholderen så jeg plutselig at var kuttet av, men hvordan skjer dette. kan den ha kommet borti kjedet? vet ikke helt. fikk mer ting i posten etter feiren.
er det noen som trenger deler til en eldre aprilia. så sitter jeg igjenn med en hau med deler. her kan du egentlig selv komme med bud på hvær enkelt ting :-)
fikk gjort en del i tilleg til å ha tatt opp en ny bestilling på styrekrone, hekk ramme, chainguard.
jeg vasket hele sykkelen med avfettning og høytrykkspyle. dette var super efferktivt og den ble rein som bare det. litt før og etter bilder:
har fått gjort masse. fått deler og montert. i tilleg har jeg balansert hjulene og fått på nye dekk. jeg har montert opp el nettet. har forsatt en del småfeil å fikse opp i.
blant annet blinklysene vil ikke blinke og de fungerer ikke når jeg har de vanlige blinkerene og når jeg har led blinkerene så er de på heletiden på begge sider.

Kjøper heller noen nye der og. Kjøpte en venstre side kontrollboks. Skal se om den holder mål hvis ikke kjøper jeg noe bedre.