Kawazaki ZX6R

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Olav
Nysgjerrigper

Kawazaki ZX6R

Legg innav Olav » 14 sep 2013, 19:41

Hei lurte på om det var noen som kunne hjelpe med et teknisk spørsmål. Vurdere å kjøpe en slik sykkel men den jeg så på virket hverken speedometer eller turteller. Det digitale virket som tank nivå etc.
Noen som vet hva dette kan være og eventuelt kostnader ved dette?

Olav

Brukeravatar
HPro
Bronze
Sted: Brønnøysund

Re: Kawazaki ZX6R

Legg innav HPro » 14 sep 2013, 20:31

Hei Olav, og velkommen til forumet! :)

Hvis det er en vanlig speedometer-wire som er ødelagt, så koster ikke dette mer enn alt fra 150,- til 400,- :) Dette er veldig lett å skifte ut også! :) Hvis speedometeret/farten blir angitt av en sensor og en chip som sitter i felgen, så blir det litt verre. Hvilken årsmodell et det snakk om? :) Hvis den er over 10 år gammel, så tror jeg det skal være wire på den! :) Du kan jo spørre! :)

Angående turtelleren, så er vel det også en wire. Det skal heller ikke være vanskelig å bytte, men jeg kan ikke si det helt sikkert. Har aldri byttet turteller-wire før. :)
Hvis turtelleren er koblet opp elektrisk (og ikke mekanisk via wire), så kan det være ledningsbrudd eller dårlig kontakt et sted! :)

Dette skal ikke være noe stort problem å få fikset, og det vil heller ikke bli dyrt om du kjøper og installerer delene selv! :)

Hvis du kjøper sykkelen, så legg den gjerne ut her på Apriliaforumet! :) Har vurdert Kawasaki ZX6R selv, og hadde vært moro og sett noe annet enn bare FINN-annonser! :)

Lykke til! :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Olav
Nysgjerrigper

Legg innav Olav » 15 sep 2013, 08:46

Takk så langt for hjelpen.
Han viste ikke selv om det var eier eller hva det var. Bare synes det var litt pussig at i så fall begge eierne røk samtidig. Ellers så så sykkelen grei ut til å være en 98/99 mod. Har aldri hatt r sykkel før men det var jo litt annerledes å kjøre enn en fusjon;) synes den også ristet som om den fisket men vet ikke.

Brukeravatar
HPro
Bronze
Sted: Brønnøysund

Legg innav HPro » 15 sep 2013, 13:06

Ristet sykkelen? Var det på veldig lavt turtall (under fart selvfølgelig), eller ristet den litt hele tiden? Hvis den rister hele tiden, så kan det være et eller flere hjullager som holder på å gå, kanskje noe inni motoren (et lager der også) holder på å gå, eller kanskje sykkelen har fått seg en trøkk og er litt rammeskeiv? :rull:

Hvis du ikke bor så veldig langt fra han som selger sykkelen, og du har litt teknisk innsikt, så ville jeg ha dratt til han og sjekket om det var wire (mekanisk) eller elektronisk speedometer og turteller! :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Gå tilbake til «Hjelp meg»