Hei! har noen problemer med min spain`S no1. Problemet er at den er veldig tungstartet. I det siste har den heller ikke fått noe bensin. (Har bensin på tanken) Jeg må skifte plass på vakumslangen og bensinslangen. da får den bensin, men den får bare bensinen som er i bensinslangen. så skifter jeg plass på slangene så de står rett, men da vil den ikke starte. Noen som har noe forslag ?
Takk for alle svar! Fra en veldig frustrert aprilia eier!
RS 125 Spain`s no1 problemer
RS 125 Spain`s no1 problemer
Aprilia RS 125 Spains N01
-
madspettereriksen
- Fersk
Re: RS 125 Spain`s no1 problemer
Du er sikker på at bensinlokket gir luft til tanken?
At det ikke er helt lufttett? Vet det kan være et problem hvis du f.eks har bytta bensinlokk..
At det ikke er helt lufttett? Vet det kan være et problem hvis du f.eks har bytta bensinlokk..uten lappen
- edward1996
- Nysgjerrigper
- Sted: Bamble, Telemark
heisann! jeg hadde også en Tungstartet aprilia 09 modell. det du burde gjøre: Kjøpe iridium Plugg til den. også på sykkelen din så er det vakuum tank. så da må du sette den i feks 1gir og trille den litt, sånn at den får vakuum også kommer bensinen igjennom systemet. 

Aprilia Rs 125 2009modell Balck/Red vraket.
mitt oppsett nå:
Aprilia rs125 2006 modell.
Rave1 - K&N powerfilter - fp exhaust - 34mm forgasser - cdi sperre tatt
mitt oppsett nå:
Aprilia rs125 2006 modell.
Rave1 - K&N powerfilter - fp exhaust - 34mm forgasser - cdi sperre tatt
Prøvde å starte den i går... Laddet opp bateriet og skiftet plugg, men likevel vill den ikke starte! Så jeg tok ut pluggen og helte i litt bensin rett på stempelet. Deretter tømte jeg bensin i bensin røret så jeg var sikker på at den fikk bensin. Etter noen trykk på starteren startet den, gikk som et lyn!! Spørs når jeg skal starte den i dag om den er like tungstartet.
Noen som vet om det bruker å være problem på forgasseren på 2007 mod?
Noen som vet om det bruker å være problem på forgasseren på 2007 mod?
det er kun nå i vinter du har slitet med at den er tungstartet..? eller den blir tungstartet når den har stått en stund..? Prøvde du i det hele tatt startgass? Bfredrikwilhelmsen her på forumet slet også med sin 09 mod som heller ikke ville starte.. Så lånte han noe startgass og den fyra med en gang! Slet også med min gamle 03 mod når den hadde stått i løpet av vinteren at den ikke ville starte.. dette grunnet trim osv.. ga den to spruter med startgass og den fyrte!
Just telling you, 2 taktere er litt vriene å starte om vinteren eller etter vinterlagring!
Just telling you, 2 taktere er litt vriene å starte om vinteren eller etter vinterlagring!

Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Kjøp deg iridium plugg! Jeg kjører med Aprilian nå som det er alt fra 8+ til -5 og den kan stå ifra kl. 08 til 16 og starter tvert med iridium.. Har aldri hatt problemet med tungstartet rs etter jeg skaffa iridium!
Ikke bruk startgass..
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Brukte kun startgass etter vinteren og hvis den hadde stått lenge i deler og jeg skulle endelig starte den.. dro først sykkelen litt på startern samt vrei på gassen slik at det kom bensin til forgasseren så brukte jeg litt startgass.. starta alltid etter det
kunne stå i 1 uke f.eks. for så å starte den på første 
Trenger ikke iridium plugg Stian.. synes det er bortkasta penger.. hadde aldri iridium og min starta i det jeg toucha startknappen
kunne stå i 1 uke f.eks. for så å starte den på første 
Trenger ikke iridium plugg Stian.. synes det er bortkasta penger.. hadde aldri iridium og min starta i det jeg toucha startknappen

Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Er ikke bortkastede penger når den koster max 50 kr ekstra (tror jeg) og den holder lengre
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Min starter uansett hvilket vær og rett etter stempel og sylinder skifte osv
Er ikke bortkastede penger nei, langt ifra!
Er ikke bortkastede penger nei, langt ifra! Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
- bfredrikwilhelmsen
- Norgesmester
- Sted: Eidsvoll
da jeg fikk min så startet ikke min uten startgass! sendte den inn på Motorport og de fant ut at et var en elektrisk produksjons feil 

https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=10355
Fikset litt på sykkelen i går, plutselig var det en stor bløt flekk under sykkelen! Selvsagt skulle dette sje. Fant ut at det var hull i radiator, så må sende radiatoren på lodding... Men takk for alle svar! 
Den skal jo starte selv om det er radiatorlekasje
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt