Hei! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Har en fantastisk kjæreste som heter April(Aprilia Rs 125 2007 mod) som har gått i underkant av 13500km.. Hu er helt original! Aldri vært trimma eller satt på noe annet enn det originale. Hu drar som en gudinne på første gir (55 km/t er rekord) andregir er også helt fantastisk, tredje er også ganske bra, men så kommer det vidre. Hu gidder ikke mer. Hu drar saaakte oppover i fart. Det går irriterende sakte! Den høyeste farten jeg har kommet opp i er 115km/t, det var på E18 i en tunell (mindre luftmotstand) + at jeg lå helt inntil sykkelen. I tilleg så var jeg i 5 gir og kjørte på en 10k omdr. For i 6 gir er det bare å gi opp. Da går farten NEDOVER! Hva er det for noe tull? Jeg får hu opp i 11-12k omdr på de lave girene, men jo høyre gir det er, så synker det... 6 gir er helt ubrukelig (for meg hvertfall).
Har noen en idé? Hva kan være feil? Og hva er din toppfart? Har ikke planer om å trimme (mtp salg av sykkel blir lettere). Har prøvd å brenne ut eksosen men følte det ikke ga noe særlig mye mer "power".. Hvordan skal man i såfall brenne vekk eksosen korrekt? Og jeg trenger virkelig andre forslag (utenom trim)..
Trenger tips og toppfart (med og uten trim på sykkelen)
~Aaapril
Toppfart??
Toppfart??
Aprilia RS 125. The one and only true 125cc racing bike.
Re: Toppfart??
Hei, og velkommen til Apriliaforumet! 
Vil tro at eksosanlegget ditt er ganske tett pga koxing/avleiring. Dette kommer av at 2007-modellene og oppover ble levert med TPS i forgasseren, noe som gjør at forbrenningen ikke blir ren, og det vil etter hvert avleire i eksosen og skape motstand. Det er veldig mange som har hatt dette problemet, og det er ikke verre enn å helle litt bensin i eksosanlegget (ta det av først), og tenne på og brenne ut soten. Du kan også prøve med etsende midler som kaustisk soda og lignende, men vær forsiktig!
Håper dette hjelper!
EDIT: Toppfarten på en original RS er imellom 130 km/t og 145 km/t

Vil tro at eksosanlegget ditt er ganske tett pga koxing/avleiring. Dette kommer av at 2007-modellene og oppover ble levert med TPS i forgasseren, noe som gjør at forbrenningen ikke blir ren, og det vil etter hvert avleire i eksosen og skape motstand. Det er veldig mange som har hatt dette problemet, og det er ikke verre enn å helle litt bensin i eksosanlegget (ta det av først), og tenne på og brenne ut soten. Du kan også prøve med etsende midler som kaustisk soda og lignende, men vær forsiktig!
Håper dette hjelper!

EDIT: Toppfarten på en original RS er imellom 130 km/t og 145 km/t
Sist redigert av HPro den 17 mar 2014, 20:42, redigert 1 gang totalt.
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Takk for svar!:)
Har prøvd det en gang før.. Men følte ingenting kom ut etter å ha brent eksosanlegget 4 ganger etterhverandre for så å snu det på hodet og riste/dunke med en vedkubbe.. Har du gode tips og gjerne step-by-step hvordan man kan få ut det meste, om ikke "alt"? Og den mest effektive måten
Har prøvd det en gang før.. Men følte ingenting kom ut etter å ha brent eksosanlegget 4 ganger etterhverandre for så å snu det på hodet og riste/dunke med en vedkubbe.. Har du gode tips og gjerne step-by-step hvordan man kan få ut det meste, om ikke "alt"? Og den mest effektive måten
Skjønner
Den skulle egentlig ha gått bedre, da eksosen er ganske lett å få ren/renere. Det kan jo være andre ting det er noe galt med også... Hvordan ser pluggen ut? Den skal være sjokoladebrun (utpå tuppen) ved perfekt forbrenning. Hvis den er lys/hvit/grå, så får den for mager blanding (for mye luft iforhold til bensin/for lite bensin iforhold til luft). Eller så kan du ha for rik blanding, at du får for mye bensin iforhold til luft
Kan hende at oljeblandingen din også er for rik. 
Kunne du tatt bilde av pluggen og lagt det ut her tror du?
Kan hende at oljeblandingen din også er for rik. 
Kunne du tatt bilde av pluggen og lagt det ut her tror du?

Jeg kan få gjort det i morgen! Får "mekke" litt på sykkelen og brenne eksosanlegget enda en gang..
får ta en ordentlig overhaling på sykkelen før det blir ordentlig vår, så det blir nok buss på meg fremover 
Skjønner..
Hvis du har tenkt å trimme, så kan du jo bare bytte anlegg og forgasser nå? 

Ja, men har kun 1 år igjen å kjøre, så dropper å trimme:P
- bfredrikwilhelmsen
- Norgesmester
- Sted: Eidsvoll
fyll svana med salt syre! det tar alt av sotet, gjorde det selv i går 
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=10355
funka det for deg? merker du forskjell etc. 
Ikke alle som har saltsyre liggende... 
Rødsprit fungerer bra, gjorde det selv på min svanehals! 

Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
- bfredrikwilhelmsen
- Norgesmester
har ikke montert det enda, må lakke det først. plumbo funker det også om du har det, men jo sterkere middel jo bedre 
Ja, for hvem har ikke saltsyre i kjøkkenskapet? 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
- bfredrikwilhelmsen
- Norgesmester
kanskje ikke så veldig normalt nei hahaha 

Kan det ha noe med hvor høy rpm jeg får den opp i før jeg girer også? Jeg vet virkelig ikke hva som er galt! Har sett noen videoer på YouTube, og alle får den opp i 130+! Min drar ikke på siste gir og 5 gir er også ganske dårlig.. (4 er heller ikke mye å skryte av)! Vurderer å åpne hele motoren for å ta en titt, skygge stempel og ta en ordentlig overhaling...
Forlag?
Forlag?