Koker når den blir varm.
Koker når den blir varm.
Hei. Har en Aprilia RS 125, 08 modell. Etter en velt, så har jeg fått den på veien igjen. Men når den blir varm så koker den over. Hva kan dette komme av, og er det noen muligheter for å lufte systemet, så enn får ut lufta. Takk for svar på forhånd 
Re: Koker når den blir varm.
Trolig luft i systemet (du har ikke luftet systemet?) eller et sted hvor det ikke er tett (mindre trolig)
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
Hvor er lufteskruen(e) da?
Det er en lufteskrue på toppen av radiatoren på venstre side og en på slangen som går til topplokket på sylinderen 

Har nå lufta systemet og kjørt så den har blitt varm, men den koker fortsatt. Vannet stiger gradvis, og til slutt renner der over. Det ryker også fra radiatoren.
Hvor sitter temp sensoren?? Nå går den, men temperaturen stiger. Og når jeg var ute å kjørte så stoppa den etter 700 meter ca. Kan dette ha noe med temperaturen å gjøre??
Temp sensoren er en liten knott på topplokket, det sitter en ledning på den. Når du sier den koker, mener du da at det ryker av den eller er det bare at temperaturen viser max i dashbordet?

Okei, takk
Det ryker, og vannet stiger og kommer ut av påfyllingstanken. Også ryker det av radiatoren. 
Det ryker, og vannet stiger og kommer ut av påfyllingstanken. Også ryker det av radiatoren. 
Sikker på at det ikke er tett et eller anna sted a?
Høres ut som det er et problem med radiatoren din, med mindre slangene dine er så å si potte tett... er ikke noen "knekker" på radiator slangene slik at vannet ikke sirkulerer godt nok..? kan være så mye forskjellig.. men er ihvertfall ganske lite sirkulasjon i kjølesystemet... Siden det blir så mye trykk i kjølesystemet så må det være tett et eller anna sted... Er ihvertfall det som høres mest riktig ut i mine ører.. 
Høres ut som det er et problem med radiatoren din, med mindre slangene dine er så å si potte tett... er ikke noen "knekker" på radiator slangene slik at vannet ikke sirkulerer godt nok..? kan være så mye forskjellig.. men er ihvertfall ganske lite sirkulasjon i kjølesystemet... Siden det blir så mye trykk i kjølesystemet så må det være tett et eller anna sted... Er ihvertfall det som høres mest riktig ut i mine ører.. 
Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Gåen kjølevannpumpe?
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
Sjekk vannpumpa ja, jeg hadde knust impelleren min for et par år siden og da skar sylinderen seg
Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010
Men hvis det hadde vært vannpumpa så hadde vel ikke vannet sirkulert vel?? Hvor sitter impellern ??
Og hvis slangene er tette så koker den??
Og hvis slangene er tette så koker den??