Turteller virker ikke

Kategorien for alle Aprilia 50 ccm
kurtinge
Nysgjerrigper

Turteller virker ikke

Legg innav kurtinge » 21 mar 2014, 13:31

Hei!

Aprillia RS

Forrige eier har tatt ut CDI boks (tror det heter det) og satt den inn igjen. Etter dette mente han på at turtelleren sluttet å virke. Når jeg setter på tenningen så spretter turtellernåla opp og så går den ned igjen. Så den fysiske biten er vel da i orden? Forrige eier sendte med en trim-CDI som han tenkte å sette inn, men han skjønte vel ikke så mye av det.

1.Noen som kan se noe mønster her i forhold til hva som er galt? Er ting ødelagt?
2.Bør jeg sette inn trim-CDI'en?

Hilsen newbie !!

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Sted: Austevoll
Kontakt:

Re: Turteller virker ikke

Legg innav Fubb » 21 mar 2014, 18:37

Slik du beskriver problemet så virker det ikke som du har testet når sykkelen er igang, bare med å vri om nøkkelen?

Hvilken årsmodell er rs'en din?

Er turtelleren koblet til i det hele tatt?

Har aldri hatt noe problem med turteller på vanlig CDI og trim CDI. Bare vist den ikke har blitt koblet skikkelig

kurtinge
Nysgjerrigper

Legg innav kurtinge » 21 mar 2014, 19:33

Når jeg setter på tenningen så spretter turtelleren helt på maks for så å gå ned igjen. Deretter ligger den død enten jeg kjører eller ikke. Men er det slik at turtelleren får signal fra CDI? Forrige eieren sier han skulle sette inn en annen cdi, men der var det visst noen kontakter som ikke passet. Etter at han satt tilbake den originale så virket ikke turtelleren lenger. Jeg kan evt prøve å finne ut om han har koblet feil ett eller annet.

311benjamin
Fersk
Sted: Arendal, Aust-Agder

Legg innav 311benjamin » 22 mar 2014, 14:04

Sjekk turteller-ledningen fra speedoen til ledningnettet og sjekk om det er dårlig kobling eller om den i det hele tatt er koblet til
Aprilia Tuono 125 Streetfighter
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|

kurtinge
Nysgjerrigper

Legg innav kurtinge » 23 mar 2014, 00:31

Forøvrig 2012-modell. Jeg får grave litt i ledninger og slikt.

amadir
Nysgjerrigper

Legg innav amadir » 31 mar 2014, 15:36

Har presis samme problem. Har du funnet det ut? Hvor henter den signalene fra? Er det ECU?

Gå tilbake til «50 ccm»