RS 125, 2006. Naboplugg og start av sykkel.

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Bendikfurnes
Fersk

RS 125, 2006. Naboplugg og start av sykkel.

Legg innav Bendikfurnes » 23 mar 2014, 23:40

Har en 2006 RS 125. Atmed tennpluggen er det også en plugg med hette på. Hva er denne til? er helt ny med sykkel :)
Sykkelen kjøpte jeg rundt november 2013, og da startet den og gikk fint. Pga vær fikk jeg ikke kjørt den så den har ikke vært i gang på lenge. Sykkelen ble stående i garagen hele vinter med batteriet i. Nå vil ikke sykkelen starte, uten at jeg vet hvorfor. Batteriet er ladet opp igjen til 12volt, og tennpluggen funker. Mener bestemt at motoren også får bensin (noen måter jeg kan skjekke dette på for å være sikker?). Kan det skyldes av at selv om batteriet er 12volt er ikke amperen på plass? Tenker på at det har stått ute i en garage i kulden, noen måneder.

Brukeravatar
akval
Wannabe admin
Sted: Råholt, Eidsvoll

Re: RS 125, 2006. Naboplugg og start av sykkel.

Legg innav akval » 24 mar 2014, 10:18

den ved siden av pluggen du tenker på, er temperatur føleren :) prøv med startgass men skal helst være litt bensin i gassern, så dra den en gang rundt på startern først og pump litt på gassen :) så sprayer du startgass i luftfilterboksen :)
Suzuki GSX-R 600 K6 - Ford Focus 2010

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: RS 125, 2006. Naboplugg og start av sykkel.

Legg innav Riccird1 » 24 mar 2014, 11:14

Den kan bli tungstartet av gammel bensin.

Så lenge startmotoren går og ikke høres ut som den ikke har lyst å dra rundt, har du nok strøm.

Jeg vill prøvd å ta på choke, holde starteren i 5 sekunder, vente litt, slå av choken, holde starteren i 5 sekunder, vente litt, slå på choke igjen, holde starteren .. (you get the point)
Hvis det ikke funker etter et par forsøk ville jeg prøvd å finne ut om den får bensin eller prøve akval sitt forslag om startgass
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «Hjelp meg»