Kjøpte sykkelen rundt november 2013. Har ikke vært kjørt mye etter det, pga snø og værforhold + jeg ikke har lappen.
Har en del problem med starting av sykkelen. Forgasseren er netopp blåst, og etter dette startet den til slutt på gir, men turtallet er ganske høyt (kan kanskje skyldes spjeldet som ikke blir trykket helt på plass?), må løse sykkelen med rundt 5k omdreininger. Veldig tungt. Sykkelen har så og si stått i ro i garagen hele vinter, tilsammen 4-5 måneder, uten å være startet.
Har nytt batteri.
Ny tennplugg.
Jeg mistenker at den har vann i motoren, eller kanskje den har blitt kjørt med for dårlig olje som sitter igjen i motoren, som igjen fører til dårlig komprasjon(?). Er jeg på villspor?
Den startet og gikk fint når jeg kjøpte den. Sykkelen har vært skjært hos tidligere eier, men dette ble fikset på verksted samtidig som forskjellige deler ble byttet ut.
Hvis dette er tilfelle, vann i motoren eller for dårlig og gammel olje - hvordan kan jeg løse dette?
Takker for all hjelp eg får!
girkasse olja har som regel ikke no å si da den kun smører girkasse og div. komponenter som tilhører girkassa.. eneste jeg kan mistenke er pluggen.. kan prøve å brenne eksos anlegget for sot å selvom det ikke har så veldig mye å si..