kjølevæske rs 125 08
kjølevæske rs 125 08
er det mulig og fylle på mer kjølevæske uten og måtte tømme hele systemet? skulle fikse noe greier, så rant det ut av den hvite tanken, lang historie.. 
Sist redigert av Devaz den 27 mai 2014, 22:16, redigert 1 gang totalt.
Re: kjøleveske rs 125 08
Ja, det er mulig. Men anbefaler deg å lufte systemet hvertfall
Bare å skru opp skruen på radiatoren og stjerneskruen på slangen over sylinderen. Fyll til det renner ut av radiatoren uten bobler og skru i skruen, fyll igjen til det renner uten bobler ut slangen og skru inn den også. Så fyller du til det er mellom Min og Max på tanken, kjører en tur og etterfyller 
Bare å skru opp skruen på radiatoren og stjerneskruen på slangen over sylinderen. Fyll til det renner ut av radiatoren uten bobler og skru i skruen, fyll igjen til det renner uten bobler ut slangen og skru inn den også. Så fyller du til det er mellom Min og Max på tanken, kjører en tur og etterfyller Re: kjøleveske rs 125 08
okei, takk for hjelpen. men må jeg ha rød eller blå kjølevæske? kjøpte blå håper at det funker.... flaska er blå, men det som er inne i den er rødt, kan det være riktig? O.o ettersom det som er i tanken har blå farge. aldri gjort det her før, så jeg er veldig usikker... forresten kjølevæsken heter comma xstream g40, håper virkelig jeg kan bruke den sånn at jeg slepper å gå og bytte..
Sist redigert av Devaz den 27 mai 2014, 22:16, redigert 1 gang totalt.
Blå funker ja, bruker det selv. Hvordan det er å blande forskjellige kjølevæsker er jeg usikker på, men går helt sikkert bra. Hvis du ikke er sikker så er det ikke vanskelig å tømme systemet, er bare å løsne en skrue så renner alt ut 

suverent! trodde egentlig jeg hadde gått på en smell, men slapp billig unna denne gangen.. tror det skal blandes 50/50 med destillert vann. Eller kan jeg bruke batterivann? eller bare drite i alt også bruke vann fra springen? takk for hjelpen!
Bland ut kjølvæske med 50% vann fra springen! 

Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Jeg kjører 100% kjølevæske 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
-
311benjamin
- Fersk
- Sted: Arendal, Aust-Agder
Virker ikke kjølevæsken motsatt når man har for høy konsentrasjon av det da?
Aprilia Tuono 125 Streetfighter
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|
funket fint å få tømt og fylt på ny kjølevæske. takk !