Hei! Har en Rs 125 Spain's no 1! Skiftenøkkelen blinker i det jeg starter den, og leste meg frem til at det da er på tide med service.. Jeg vil heller ta dette selv etter som det å sette den på et verksted ikke er så alt for billig.. Men hva burde jeg/må jeg? Den er 100% original og en 07'mod. Den knappen som fører til det elektriske har slutta å virke, så må fikse på det elektriske også.. Men siden "service varselet" blinker, mistenker jeg at den har gått rundt 16k nå. Hva må gjøres?
Skal:
Bytte stempel og stempel ringer
Tennplugg
Brenne ut eksos(??)
Fikse det elektriske
Bytte girolje (vil det si å bare tømme den for girolje og fylle på ny(?)
Rense forgasseren
Sjekke luft og bensinfilter (evt bytte/rense)
Andre ting? Og jeg har blitt anbefalt å kjøpe delene på nettet, men vet ikke hvor.. Har leita litt, men kan noen legge til linker til både tennplugg og stempel kit? (Stempel og stempelringer) og om noen kjenner til eller har hatt det samme problemet med displayet som jeg har, hvordan man fikser det? Knappen vil ikke virke... Setter også pris på om noen tar den mest effektive måten å brenne ut så mye eksos som mulig ut av eksosanlegget? Har prøvd før å helle bensin neddi og "hivd" det litt rundt inni der før jeg har tent på, for så å slått med en vedkubbe, men føler ikke noe har kommet ut... Helst seriøse og bra svar!! Erfaringsmessig og ikke bare "tror"
Ble en del spm men setter pris på svar!
Service/overhaling HJELP!
Service/overhaling HJELP!
Aprilia RS 125. The one and only true 125cc racing bike.