Legg innav KrizH » 17 jul 2015, 00:09
Var dette jeg letet etter i fjor, hvis noen andre også leter etter det
Aprilia RS 125 Repair manual 2006-
Every year:
Brake fluid - change
Every 2 years:
Coolant - change
Every 4 years:
Change - Fuel hose, braking system lines, mixer oil pipe
Every 500km:
Check and clean, adjust, lubricate or change if necessary:
Drive chain tension and lubrication
Mixer oil level
Every 1000km:
Battery, spark plug, carburettor, Rave control unit, steering bearings and steering clearance, brake discs, coolant, vehicle operation, braking systems, cooling system, light system, brake fluid, wheels/tyres, tightening of nuts and bolts, mixer oil reserve ledlight, front and rear brake wear, exhaust valve
Clean
Exhaust silencer(except catalytic version)
Change
Gearbox fluid
Adjust
Clutch clearance
Engine idling speed
Every 4000km:
Battery, spark plug, wheel truing, wheel bearings, steering bearings and steering clearance, brake discs, vehicle operation, braking systems, cooling system, light system, brake fluid, wheels/tyres, tightening of nuts and bolts, mixer oil reserve ledlight, front and rear brake wear, exhaust valve, Gearbox fluid, headlight beam, final transmission(chain, rear sprocket, front sprocket), fuel hose, braking system lines, mixer oil pipe, clutch wear,
Clean
Exhaust silencer(except catalytic version), carburettor, air filter, exhaust valve
Change
Adjust
Clutch clearance
Engine idling speed
exhaust valve
Every 8000km:
Rear shock absorber, Piston and piston rings, odometer drive, front suspension,
Change:
Spark Plug
Air filter
Adjust:
Rave control unit
Every 16000km:
Piston and piston rings: change
Noe av det på every 1000km, som bare gjelder første 1000km, som f.eks skifte girolje, stod at girolje skulle skiftes hver 12000km, personlig syntes jeg det er litt lenge, kommer til å skifte det hver 6000km tenker jeg. Så etter å ha sett igjennom service intervallene så må han mekanikkeren jeg snakket med ha prøvd å lurt meg eller vært helt idiot. Aprilia skrev at piston and piston rings skulle skiftes etter 16000km og burde bli sett på etter 8000km. Han sa det trengtes å skifte etter 8000km hvis jeg skulle ha 5 år garantien.