Spørsmål ang. Aprilia SR50 Factory.

Kategorien for alle Aprilia 50 ccm
winjo72
Nysgjerrigper

Spørsmål ang. Aprilia SR50 Factory.

Legg innav winjo72 » 12 jun 2016, 10:54

Som ny her på forumet, poster jeg nå mitt første innlegg:
Kjøpte en SR50 Factory 2005 modell her om dagen, som blir den andre Factoryen jeg har, da jeg kjøpte en ny i 2005 og som jeg hadde i ett år. :D Nå har jeg Gameboytrimmet den og fjernet ringen, men synes ikke den går like godt som den første jeg hadde. Fikk til slutt 79 på speedometeret (74,5 på GPS) i medvind og kanskje ørlite nedoverbakke, men den første jeg hadde mener jeg å huske hadde bedre akselerasjon og høyere toppfart på speedometeret - kom rett som det var over 80 med den. Forklaringen på alt dette kommer jeg frem til er at Den første jeg hadde kjøpte jeg jo helt ny, og den jeg kjøpte nå er jo 11 år og har 6500 km på telleren, og hvem vet hvordan forrige eiere har kjørt den? Full gass med kald motor? :s

Nå tenker jeg i første omgang å gjøre dette:

Ny forsterket/kevlar variatorreim.
Ny variator og ruller.
LeoVince handmade TT effektanlegg (eller lignende).

Og etterhvert kanskje trimsylinder...

I forhold til dette har jeg noe spørsmål:

Noen spesiell variatorreim jeg bør gå for? Eller greit å kjøpe en av de på Speedoptions?

I forhold til variator, hva bør jeg gå for der? Har det egentlig noe for seg å kjøpe ny variator??

Hvilken rullevekt? Hva er originalt på Factory? Målte de jeg har nå til ca 5 gram.

Er LeoVince TT bra? Ser LeoVince har noen anlegg som heter V6 og ZX-R og, men kan ikke finne de i noen nettbutikker...

Har forstått det slik at jeg motor fra Piaggio? Og ikke Morini? Hvilken er best av de to?

Noe annet jeg bør tenke på i forhold til trim??? :)

Raptor50
Fersk Racer

Re: Spørsmål ang. Aprilia SR50 Factory.

Legg innav Raptor50 » 13 jun 2016, 00:35

Hei.

Du burde ikke kjøpe reim av kevlar(er laget for motorer med mye høyere turtall og punch). Kjøp Malossi special belt, fungerer mye bedre.
Malossi Multivar 2000(M. nr. 519019)med rundt 7.2gr vekter(følger med). Ja det har noe for seg, med jevnere akselerasjon.
Skal du kjøpe deg en eksospotte, kan du velge hvilken du vil ha på denne siden;
De er alle lik Giannelli Reverse, som fungerer godt både til 50 og 70cm.
Piaggio er vel rekna for å være litt bedre. Det finnes flere deler til den. Men Morini har elektrisk(solenoid) oljepumpe og den har heller ikke en intern vannpumpe som Piaggio har. Lettere å utføre service på Morini.

winjo72
Nysgjerrigper

Legg innav winjo72 » 13 jun 2016, 20:56

Raptor50
Fersk Racer

Legg innav Raptor50 » 14 jun 2016, 01:29

Vet ikke om polini variatoren er dårligere enn malossi. Men den er ikke mye brukt blant kjennere. Jeg ville ikke ha valgt den.
Den store contra fjæren skal inn i den bakre variatoren.
7 gram er ikke for tungt når du bruker malossi sin variator, den har en annen karakteristikk. Men det kan hende at du må ned mot 5 for å finne sweet spotten. Kjøp inn noen ekstra vekter f.eks 5 og 6 grams. Du kan også blande 3 og 3 av forskjellige vekter, det gir flere valg.
Har ingen ytterligere kommentarer utover det jeg har gitt med tanke på valg av eksospotte.

Hva som er sprekest er avhengig av så mange faktorer, at det blir håpløst.

Har du lyst til å lære mer om ditech, les nøye det som står i denne linken;

winjo72
Nysgjerrigper

Legg innav winjo72 » 14 jun 2016, 21:26

Raptor50
Fersk Racer

Legg innav Raptor50 » 15 jun 2016, 09:24

Du betaler ikke den tyske momsen.

Gå tilbake til «50 ccm»