Lettlappen kan du regne fra 15-20k da mener jeg inkludert ALLT. Det er ikke store pengene å spare på å ta lappen ett annet sted, det er for det meste bare kø som får folk til å velge andre steder. For å begynne å øvelseskjøre trenger du trafikkalt grunnkurs, som koster ca. 2400 kr med mørkekjøring (mørkekjøring må man ha!). Så må man ha mc-kurs som kostet 1700 kr da jeg tok det, er ikke sikker på om man trenger det lengre. Kjøretimer kommer veldig mye an på kjørelærer og dine ferdigheter. Men noe rundt 15 kjøretimer er ganske normalt for en som er flink å lære eller kan kjøre fra før av.
For 30k finner du en ganske fin Rs 125, ja. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en pent brukt 1998 modell. Den er kjempepen, og ofte billigere, i tilleg har den samme motor som 2007 modellene
Forsikring kommer an på hvilken forskring du vil ha, for ansvarsforskring kan det komme på rett over 1000-lappen for en som har full bonus (70%). Full kasko på din mor/far om de har god bonus kan du regne med rundt 5000 kr.
Feil med sykklene, vil jeg påstå at det ikke er før man begynner å mekke eller gjør noe feil. Cdi sperren anbefales på det sterkeste å taes ut, uansett så skal du faktisk lete lenge etter en brukt Rs 125 MED cdi-plombering. Politiet sier INGENTING på den sperren, den er ikke synlig merkbar i det hele tatt! Eneste grunnen til at sperren er der er pga. eksosutslipp ut i fra det jeg har forstått.
Toppfart på en plombert 15 hk/11 kw Rs 125 er ca. 130 kmt, kommer an på hvor mye du liker å skryte.
Og her er vi alltids til hjelp, ingen problemer med at du spørr, det gjør bare at vi her har noe å fylle dagenene ut med. Velkommen til forumet skal du også ha
Edit: Mattis kom meg i forkjøpet på noen av tingene. Men nå som flere har svart blir du bare enda mer sikker! Kjøp deg Rs 125, du kommer ikke til å angre 1 sekund engang!
Noen kjører Aprilia, andre kommer senere.