Innkjøp
- Veiv [V]
- Pakkninger til motoren [V]
- Lager til motoren [V]
- Kjeie [-]
- Drev [-]
- Rimtape [V]
- Nytt speedometer [x]
- Nye dekk [-]
- Bremseklosser [-]
Onsdag 4. Juli 2007
Det eneste jeg har fått gjort i dag er å hente sykkelen
Søndag 8. Juli 2007
Neis. Det går vel egentlig treigt fremmover nå, vært litt fylla og sånnt i det siste. Har ikke penger til deler enda, så er ikke sånn supermotivert til å skru.
Men begynner å jobbe nå på mandag, regner med å få bestilt veiv, lager og pakkninger da. Så skal jeg jobbe litt uka etter, da blir det sikkert sylinder på meg, kommer litt ann på arbeidsavtalene jeg får med arbeidsgiver osv
Så nå om dagen driver jeg bare å demonterer litt og kobler av kabler og wire fra motoren, så har jeg tømt motoren for kjøleveske. Skulle skru opp toppen for å sjekke litt, men fant ikke 11 mm nøkkel
Jeg er litt sånn, vanskelig å få i gang å arbeide, men når jeg først har satt i gang jobber jeg som en veldig
Hele motoren er bare et eneste oljesøl. Ser selv
Tenkte jeg skulle skru av denne skjærte sylinderen så jeg fikk bestilt meg ny og satt den på til neste uke. Så jeg begynnte å skru av først eksosanlegget så tok jeg av alle kjøleslanger på sylinderen, skrur opp alle de fire 11mm skruene på topplokket. Jeg løfter topplokket opp, ser litt, ser da ikke noe gale ut her. Så tar jeg av resten av sylinderen, sylinderen er helt fin og slett ikke skjært! Den sklei rett av stempelet og ingenting ser ut til å være gale med verken stempel eller sylinder! Sylinderen er ikke en eneste ripe i og stempelet ser helt fint ut
Stefaren min som er bilmekaniker så litt på sylinderen og stempelet, så helt perfekt ut sa han.
Akurat fått av sylinder der.
Så det neste som er logisk å tenke er veiva. Satt sykkelen i 1.gir og løftet bakhjulet mens stefaren min trillet bakhjulet rundt, veiva og stempelet bevegde seg det! Kjente på veiva også, var ikke noe slark i den gitt (oppover selfølgelig xD) Så den både kjennes bra ut og funker...
Så hva i alle dager som låser hele motoren da vet ikke jeg. Girkassa!?
Så jeg innså vel bare at jeg måtte skru ut motoren. Satte i gang med det, fikk den nesten ut i dag. Men begynnte å bli såpass mørkt ute og jeg skal tidlig opp i morgen, så ga meg.
Er bare et feste til som må skrues av og noen wire så er den ute
- Sylinderen er ikke skjært som tidligere antatt
- Veiva er trolig fin, er 90% sikker på det.
Update!
Onsdag 15. august 2007
Nå begynner det virkelig å skje ting her altså!
Har kost meg skikkelig i garasjen nå i en time eller to med god musikk og en fersk snus i lippen!
Du veit sikkert hvordan det er å få ut en motor når der er en jungel av ledninger som skal sammen igjen når motoren skal inn, ikke? For å si det slik, det er et helsikke. Måtte ta en del bilder og notere ned etterhvert som kabelskoene ble dratt i fra hverandre. Skummelt å drive å dra ut ledninger av coilen altså!
Denne her blandt annet, gull værdt! "Kvit, rød, grønn fra styret. Egen gul kabel sammen igjen med gul som går inn til coil" lyder det på arket.
Tro meg, det var deilig å løfte motoren ut altså! YEAH! Har skikkelig tro jeg nå, koser meg rett og slett når jeg skrur på superbiken
Klar til levering på MC-deler! Stikker inn dit i på lørdag mest sannsynlig. Får se litt, må nesten ringe de og snakke litt om de i det hele tatt har tid til å ta den inn.
Jeg skrev totalt feil i går. Veiva står selfølgelig helt BOMM fast. Vet ikke hva som fikk meg til å si at den gikk rundt jeg, tror det gikk i surr for meg.
Men råden og sånn kjennes helt fin ut da. Er bare det at motoren står bom fast i gir, uansett
Tenke deg en godtebutikk med kun trimmdeler, var jo himmelen, men nok om det.
3200 kr for å få utlevert, var sykt mye stryr å få betalt. Nordea var nemmelig nede i dag tidlig, så jeg måtte dra kortet 3 ganger der "kort avist" så vi kjørte ned til minibanken der, "maks utak 1500,-" søren, stod å venta i 20 min på mc-deler, da funka det. Så flaks var det
Kjøpte meg noe annet snask når jeg først var der også
- Kawa grønn rimtape, så et bilde i går av en GPR som hadde det. Tror det kan bli drit rått altså!
- 15 tenners fordrev
- 45 tenners bakdrev
- Fikk noe malossi stickers og litt sånn
Ble dyrt nok, hadde lyst på mye der. Men tømte vist en konto på det besøket ja
Sinnsykt deilig å vite at den er helt nyoverhalt og der sitter en splitter ny veiv egentlig
Wiiiiiii. motoren på plass.
- Skrudd fast til motorammen med boltene
- Alle ledninger koblet til
- Kjøleslanger koblet til
- Oljepumpa koblet til
- Ekesosanlegget skrudd på
- Forgasseren montert
... og masse smådill som er koblet opp og styr.
Wiiii
Eneste som mangler nå er:
- Kjøleveske (skal kjøpe i kveld)
- Fylle på girplje (har kjøpt)
- Finne nøkkelen
- Kappe ny kjeia
Men blir sikkert litt styr å få start på den kan jeg tenke meg.. får se.
Har sett meg ut hvordan jeg vil den skal bli, blir nok om å gjøre å få den til å se slik ut:
veldig feit!
*Kommer mer bilder straks!*
Nå skal jeg springe ned å kaste i motoren
RIMTAPE!
Tok en liten vask på sykkelen i dag, så kom jeg jo på at jeg hadde rimtape som jeg skulle ha på liggende.
Også mine damer og herrer! Stilig?
Synnes det ble drit rått jeg da men! Går nesten ikke an å se det nå som jeg brukte et dårlig kompakt kamera, men skal ut i kveld med en i klassen å ta bilder med pro pro pro kamera