Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Har lyst å ta stoppie, men greier det ikke Har prøvd noen ganger og jeg har fått det til, men da ukontrolert(nesten tryn) Når jeg gjorde det, låste jeg framhjulet i lav fart
Har aldri gjort det selv. Men saken er vel at du må ha litt fart for å klare det.
Klemme beina rundt tanken, se rett fram og ikke trykke bremsen hardt inn med engang men starte å bremse litt løst for så å bremse hardere når du har fått skikkelig grep..
begynn med å bremse ganske bra, og la demperen foran komprimeres før du gir mer trykk på bremsen. Deretter er det bare å prøve seg fra, og se hvor lang opp du tørr å gå, og hvor fort du tørr å gjøre det
kjør dekkene varme først i det du klemmer inn bremsa nykker du litt fremm på sykkelen så kommer den lett opp så er kunsten å dosere bremse kraften slik du klarer å renne. å ligge på vippe punktet er vell litt får viderkommende. får ikkje til så mye selv men prøver i ny og ne:D
Generelt hold deg godt fast til tanken.
Skal du ta en optimal brems skal du holde igjen med mage og rygg også skal du ha "slappe" armer.
Skal du kjøre på frammhjulet derimot skal du ha stive armer for da dytter du vekta fra hele overkroppen din nedover i gaffelen når du bremser.
DETTE ER 100% SIKKERT, IKKE DISKUTERBART!!!
En kommer altids ned igjen. hehe.
Som nevnt tidligere.
Varm dekkene først.
Så er det bare å prøve seg frem og begynne i det små.
Det er IKKE som å kjøre på bakjulet der en kan korigere med gass/brems om den kommer for langt opp. Gjør den det er det ikke annet å gjøre en å be om en mykest mulig landing
Greide å ta en 3-4 stykker jeg Første 3 gikk bra, var bare i 10kmt, 2 av de låste jeg fremhjulet i lav fart Den ene ble i 5-6kmt (dårlig landing) også "fikk jeg til" å ta en i 40kmt, ukontrolert. Ble litt redd, så jeg turte ikke å prøve mer